تحقق ۱۰۷ درصدی درآمد مالیاتی استان مرکزی در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،سیدعلی آقازاده در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان مرکزی با بیان اینکه در نیمه اول امسال، بنابر وظیفه‌ای که استان در بخش درآمدی داشته، خوشبختانه ۱۰۷ درصد از بودجه پیش بینی شده برای استان تحقق پیدا کرده است، گفت: این تحقق بیش از میانگین متوسط کشور در بخش درآمدهای مالیاتی است چرا که میانگین کشوری حدود ۱۰۳ درصد است.

وی ادامه داد: همه این موارد در سایه تعامل و همکاری خوبی است که دیوان محاسبات استان مرکزی توانسته محقق کند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی استان در سال‌های اخیر هر سال رو به بهبود بوده است، گفت: استان مرکزی یکی از استان‌های نسبتاً خوب و موفق بوده که در دوره تحریم‌ها و برخی رکودهای اقتصادی و کمبود درآمدهای عمومی کشور توانسته به یک موفقیت نسبی در صنعت و تولید و کشاورزی و… دست پیدا کند.

آقازاده ادامه داد: بخش‌های زیادی از درآمدها با کمک بخش خصوصی اخذ می‌شود و اگر این همکاری نبود قطعاً به چنین موفقیتی دست پیدا نمی‌کردیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: رویکرد دیوان محاسبات کشور رویکرد مثبت و منطقی و برابر با واقعیات بود و هرسال نیز بهتر می‌شود، صرف نظر از اینکه چه تیمی در دیوان محاسبات باشد رویکرد دیوان هر سال بهتر از سال قبل بوده و شاهد هستیم که در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار تفریق بودجه در ۶ ماه نخست سال ارائه و در مجلس قرائت شد.

آقا زاده عنوان کرد: ارائه تفریق قبل از تدوین بودجه سال بعد می‌تواند امتیاز خوبی برای بودجه نویسان و دولت باشد. امیدواریم بتوان از نقاط قوت و ضعف بودجه سال قبل برای بودجه سال آینده استفاده کرد.

وی اظهار کرد: استان مرکزی کمترین تخلفات مالی را بین دستگاه‌های اجرایی داشته است که این دستاورد برگرفته از همین تعاملات بین دستگاه‌های مختلف در استان است که سبب شد به یک آرامش نسبی در مسائل مالی و کارنامه مالی و محاسباتی استان برسیم.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 730154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟