قالیباف: کمیسیون برنامه و بودجه، تفریغ بودجه ۹۹ را در سه ماه بررسی کند

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز( سه‌شنبه ) مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از رییس دیوان محاسبات، دادستان، مستشاران و همه کارشناسان و مدیران استانی و مرکزی دیوان محاسبات گفت: براساس ماده ۲۱۹ آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی فرصت دارد گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ را ظرف مدت ۳ ماه آینده بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی بدهد.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته این گزارش به کمیسیون‌های فرعی نیز در بخش‌های مرتبط ارجاع داده خواهد شد و آنها نیز یک ماه فرصت دارند که آن را بررسی و گزارش خود را به کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی بدهند، بنابراین این گزارش از امروز به مدت ۳ ماه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش نهایی در صحن قرائت خواهد شد.

گفتنی است ، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مستند به اصل (۵۵) قانون اساسی و ماده (۲۱۹) آیین‌نامه داخلی بعنوان سی و دومین گزارش تفریغ بودجه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط مهرداد بذرپاش قرائت شد.

بذرپاش در بخشی از سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: این گزارش شامل حسابرسی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه اجرایی، بررسی و تلفیق بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ گزارش حسابرسی و عملکرد تبصره های ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، بررسی گزارش های تلفیقی تعداد ۲۷۲ تبصره، بند و جزء در کارگروه فنی و حقوقی، گزارش تفریغ ماده واحده و تبصره های ذیل آن می باشد که در ۷۶۲ صفحه تهیه و در هیات عمومی دیوان محاسبات کشور به تصویب رسیده است.

رییس دیوان محاسبات کل کشور افزود: گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای نخستین بار، ۴ ماه قبل از موعد مقرر قانونی تهیه و در ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

کدخبر: 729020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟