کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بهزیستی مازندران برگزار شد

به گزارش رکنا از مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران در این جلسه به بیان اهمیت حیاتی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت : باید باور عمومی در زمینه پدافند غیر عامل افزایش پیدا کند و مردم به این باور برسند که به مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیاز داریم و ضروری است که این مسئله در سطح جامعه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه آماده سازی و تقویت مرکز EOC بهزیستی از اولویت های سازمان بهزیستی می باشد ، افزود: بر مبنای چارچوب سندای باید بر کاهش خطر ریسک و افزایش تاب آوری متمرکز و آن را تقویت کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر این که توجه به تغییرات آب و هوایی باید از اولویت های برنامه ریزی بحران در کشور باشد ، ادامه داد : ارتقا و آمادگی در برابر بلایا، تقویت سیستم هشدار اولیه و استفاده از مشارکت های همه ذینفعان در سطوح مناسب از موارد حائز اهمیت و دارای اولویت در بحث مدیریت بحران و پدافند غیر عامل می باشد که باید در سازمان بهزیستی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد : توجه به تقویت تاب آوری ذینفعان درون و برون سازمانی با رویکرد تاب آوری اقتصادی ، تاب اوری اجتماعی ، تاب آوری فرهنگی و تاب آوری آموزشی افراد جامعه هدف بهزیستی از دیگر موارد می باشد.

مازندران/عباسی نیک

کدخبر: 729344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟