آمار بالای ضایعات نخاعی ناشی از تصادفات نگران کننده است/ آموزش احترام به قانون در دستورکار معلمان قرار گیرد

به گزارش رکنا از اصفهان،سردار" محمدرضا میرحیدری" در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و شهدای نیروی انتظامی و تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول و گرامیداشت هفته ناجا بیان داشت: در شرایطی که ملت ما در حوزه های اقتصادی و فرهنگی با هجمه های شدید دشمن روبرو است ایجاد کردن فضایی که بتواند نسل جدید را هوشیار کرده و باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شود بسیار ارزشمند است.

وی ضمن قدردانی از مدیران آموزش و پرورش و معلمان مدارس اظهار داشت: مطمئن هستم که بهترین جایی که با کمک آن می توان جامعه را به سمت و سوی امنیت پایدار سوق داد حوزه آموزش و پرورش است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به موفقیت طرح همیاران پلیس در فرهنگ سازی کمربند ایمنی بین رانندگان وسرنشینان خودروها گفت: امروز همه دستگاه ها به این موضوع اذعان دارند که اگر می خواهیم موفق شویم باید کاری نظیر فرهنگ سازی کمربند ایمنی انجام دهیم.

سردار میرحیدری افزود: با این حال هنوز فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و احترام به چراغ قرمز توسط موتورسواران و فرهنگ بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب خودروها جا نیفتاده و لازم است در این موضوعات بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه با فرهنگ سازی های صورت گرفته هر ساله به صورت پی در پی شاهد کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات در راه های شهری و برونشهری بودیم تصریح کرد: اما موضوعی که رسانه ها کمتر به آن می پردازند و در کمتر جایی به آن اشاره می شود امار بالای مجروحان حوادث ترافیکی است.

سردار میرحیدری، آمار بالای قطع نخاعی های ناشی از حوادث رانندگی را نگران کننده عنوان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از حوادث رانندگی شاهد هستیم که افراد دچار قطع دست و پا، قطع نخاع و ضربه مغزی می شوند که این موضوع باعث می شود آنها تا پایان عمر خود از کار و زندگی ساقط شده و خانه نشین شوند و بنابر این یک بسیج همگانی و همت جمعی را می طلبد تا کاهش مجروحان ناشی از حوادث ترافیکی را شاهد باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بی توجهی برخی افراد به قوانین و مقررات، عموم مردم جامعه را آزار می دهد و باعث تضییع حقوق آنان می شود اظهار داشت: بایستی آموزش احترام به قانون در تمام سطوح دانش آموزی توسط معلمان عزیز انجام شود.

وی تصریح کرد: امروز علی رغم وجود شرایط تحریم و فشار اقتصادی اما پلیس به عنوان خدمتگزار جامعه تمام توان و امکانات خود را به میدان آورده تا امنیت مطلوب را در جامعه ایجاد کند اما مسلماً اگر کمک دستگاه هایی نظیر آموزش و پرورش نباشد نتیجه مطلوب در این مسیر حاصل نمی شود.

سردار میرحیدری گفت: نباید برنامه های اموزشی فرهنگ یاران ترافیک به مراکز خاص محدود شود چرا که در روستاها یک سری مشکلات و در شهرها یک سری مشکلات دیگر را داریم و بنابر این لازم است تا برای هر منطقه متناسب با مشکلات آن منطقه برنامه ریزی شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت ارزشمند آموزش و پرورش در جهت فرهنگ سازی احترام به قانون در جامعه به خوبی استفاده کرده و شرایط مطلوبی را در استان اصفهان رقم بزنیم.

طرح همیاران و فرهنگ یاران ترافیک، نشانه هوشمندی و فهم بالای ناجا است

 در ادامه، "محمد اعتدادی" در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک که به همت پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان همزمان با اولین روز از هفته ناجا در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام و برقرار کننده امنیت اجتماعی است و مطمئناً بدون تلاش سبزپوشان ناجا بستر های امن برای عبور و مرور و تعلیم و تربیت دانش اموزان فراهم نمی شود.

وی ضمن گرامیداشت شهدای نیروی انتظامی، هفته ناجا را به کارکنان این نیرو تبریک گفت و افزود: امروز وقتی سخن از نیروی انتظامی به میان می آید تصویری از یک نیروی دلاور، شجاع و ایثارگر در ذهن کودکان و دانش اموزان ما نقش می بندند و این موضوع نشان می دهد که جایگاه پلیس در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، مردمی بودن را یکی از ویژگی های شاخص نیروی انتظامی برشمرد و اظهار داشت: حضور فرماندهان و ماموران نیروی انتظامی در بین دانش آموزان و عموم مردم و ارتباط آنها با خانواده ها باعث شده که مردم آنان را از خود دانسته و به کلام و بیان آنها احترام قائل شوند.

اعتدادی در ادامه، استفاده از ظرفیت اموزش و پرورش در جهت پیش برد ماموریت های ناجا با اجرای طرح هایی نظیر همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک را نشانه هوشمندی و فهم بالای نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی به خوبی این نکته را دریافت که برای فرهنگ سازی طولانی مدت در حوزه امنیت ترافیکی کشور بایستی اقدامات فرهنگی خود را از آموزش و پرورش شروع کند.

وی اضافه کرد: پس از اجرای موفق طرح همیاران پلیس سال گذشته طی جلسات تعاملی که با فرماندهی انتظامی استان اصفهان داشتیم در زمینه اجرای طرح آموزش معلمان زن استان با عنوان طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک تصمیم گیری شد که این طرح نتایج مطلوبی نیز در پی داشت.

اعتدادی با بیان اینکه بانوان نقش بسیار زیادی در تربیت فرزندان و دانش آموزان دارند، استفاده از ظرفیت این قشر در جهت آموزش فرهنگ ترافیک را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امیدواریم با نتایج بسیار خوب و مطلوبی که این طرح به دنبال خواهد داشت شاهد کاهش های قابل توجه در زمینه تصادفات و آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی در استان خود باشیم.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 728386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟