ساخت یک کلاه عجیب در مشهد/ بیماران سرطانی دیگر ریزش مو ندارند

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید علی موسوی، مدیر مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک شرکت صنایع پزشکی مستقر در این مرکز رشد به عنوان نخستین شرکت ایرانی موفق به اخذ پروانه ساخت برای دستگاه کلاه سرد کننده سر (Cooling Cap) بیماران تحت شیمی درمانی وزارت بهداشت شده است.

 او افزود: دستگاه کلاه سرد کننده برای بیماران تحت شیمی درمانی می‌تواند احتمال و شدت ریزش موی سر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و به بیماران کمک کند تا در کنار سیر درمان، ضمن حفظ اعتماد به نفس و زیبایی به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند.

مدیر مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اخذ این مجوز پس از انجام چندین دوره کارآزمایی بالینی در کنار پیاده سازی استاندارد‌های تضمین کیفی و طی آزمون‌های متعدد زیست سازگاری، ایمنی الکتریکی و سازگاری مغناطیسی محقق شده است.

موسوی بیان کرد: این شرکت با به روزآوری مداوم فناوری، بهبود مستمر کیفیت و توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش، سهم اصلی بازار داخلی و سپس بازار کشور‌های همسایه را در کنار ۲ نمونه خارجی انگلیسی و سوئدی این محصول به دست آورد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی و افزون بر ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته‌های مختلف پزشکی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

مشهد/میرشکار

کدخبر: 728088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟