حجم ویدیو: 27.52M | مدت زمان ویدیو: 00:03:26

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ عبدالله بحرالعلومی در آئین اختتامیه نخستین هنرواره اذان ایرانی، مکتب اردبیلی اظهار کرد: معنویتی که امروز دنیا را فرا گرفته حد و مرزی نمی‌شناسد و به برکت انقلاب اسلامی امروز فرهنگ ارزشی و معنوی در دنیا در حال رشد و تعالی است.

وی تصریح کرد: با گذشت زمان مکتب وحدانی و شعائر الهی به رغم شیطنت همه مستکبران و مستبدان روزگار در حال توسعه و گسترش است در حالی که در بسیاری از کشور‌ها با دستور‌های شیطانی سعی می‌شود جلوی پخش اذان و حضور مؤمنان در مساجد گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به اذان فاخر سلیم مؤذن‌زاده و تأثیرگذاری آن در جهان اسلام و جامعه بشری اشاره کرد و گفت: بسیاری از انسان‌ها به واسطه اذان مؤذن‌زاده و تأثیر معنوی آن به اسلام گرایش پیدا کرده و حتی امروز با این اذان زندگی می‌کنند.

بحرالعلومی معنویت اذان مؤذن‌زاده اردبیلی را به عنوان یک اثر معنوی ارزشی و فاخر در سطح جهانی یادآور شد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت در سال اول به صورت ملی این هنرواره را برگزار کند و قطعاً برای سال‌های آینده با هدف گسترش این امر معنوی در سطح بین‌المللی و با حضور مؤذنان نامی جهان این مراسم برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حالی اختتامیه نخستین هنرواره اذان ایرانی، مکتب اردبیلی را در مجتمع فدک برگزار می‌کنیم که بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این هنرواره ارسال شده بود که نشان از استقبال خوب مؤذنان از این حرکت ابداعی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل دارد.

بحرالعلومی اضافه کرد: ما در دارالارشاد پذیرای این آثار ارزشمند مؤذنان هستیم که به صورت ابتکاری و یا ابداعی با محوریت اذان مؤذن‌زاده و سایر سبک‌ها ارائه شده که امروز در کنار تجلیل از نفرات برتر، به تمامی شرکت‌کنندگان لوح سپاس و یک جلد کلام‌الله مجید اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: برای این هنرواره اذان به سبک مؤذنان مسجدالحرام نیز ارسال شده بود که ما مفتخریم امروز در قالب‌های مختلف اذان‌های منتخب را توسط مؤذنان ارزشمند گفته شده مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم که قطعاً در سال‌های آینده آثار ارسالی دارای ابعاد مختلف و ارزشمندی خواهد بود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین هنرواره اذان ایرانی، مکتب اردبیلی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدرانی شد.

 

کدخبر: 727411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟