قاچاقچی پرندگان شکاری در سنندج دستگیر شد
به گزارش خبرنگار رکنا ازسنندج،فواد مصطفی نژاد گفت: با رصد اطلاعاتی و استفاده از گزارش همیاران محیط‌زیست، یک قاچاقچی که قصد  صید، زنده گیری و فروش پرندگان شکاری را داشت، شناسایی و در لحظه ارتکاب به جرم  در مناطق و زیستگاه های شهرستان سنندج دستگیر شد.

وی اظهار کرد: محیط بانان این اداره یک متخلف که قصد زنده گیری وخریدوفروش پرندگان شکاری با ارزش استان کردستان و انتقال آن به استان‌های جنوبی و در نهایت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را داشت در حین صید دستگیر کردند.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سنندج افزود: همچنین در بازرسی بعمل آمده سه قطعه کبوتر چاهی که به عنوان طعمه استفاده می کرد نیز کشف و ضبط شد.

مصطفی نژاد بیان کرد: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی این افراد بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود، پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه به مراجع قضایی ارجاع شد و قاضی پرونده نیز با توجه به حساسیت موضوع فوراَ حکم را صادر کرده و فرد خاطی به پرداخت 61 میلیون و 500 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی یادآور شد: پرندگان شکاری جز گونه های در خطر انقراض بوده که تحت حمایت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند, لذا از تمامی دوستداران محیط زیست خواستاریم هرگونه زنده گیری و آسیب به این پرندگان را به نزدیکترین اداره محیط زیست یا به سامانه 1540 اطلاع دهند.

 

کدخبر: 727384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟