برکت وجود سالمندان با کوله باری از تجربه /41 درصد از مددجویان مازندرانی ، سالمند هستند

به گزارش رکنا، در فرهنگ زندگی ساز اسلام،بر تکریم پیران و سالمندان تأکید بسیار شده است. برخورد با سالمندان از دیرپاترین و سرنوشت سازترین ارتباط هاست. در برخورد با کهنسالان، بر اصل تکریم و پاسداشت مقام آنها، تاکید فراوان شده است.

نُهم مهر ماه به عنوان "روز سالمند" نامگذاری شده است.برخی از سالمندان به دلایل مختلف تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند . این نهاد با حفظ کرامت انسانی سالمندان به منظور رفع مشکلاتِ آنها خدمات مختلفی ارائه می کند.

به مناسبت این روز (روز سالمند) با مدیر کل کمیته امداد مازندران در مورد ارائه خدمات به سالمندان تحت حمایت به گفتگو پرداختیم.

حجت الاسلام عالیشاه ، مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه سالمندان ، دنیا دیده و سختی گرم و سرد روزگار چشیده هستند، گفت:طبق آخرین گزارش 54هزار و 790 نفر سالمند در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از خدماتی مانند پرداخت کمک معیشت به طور مسمتر در طول سال ارائه بهره مند هستند، خدمات آموزشی، پرداخت وام کارگشایی، کمک هزینه رفاهی از به سالمندان تحت حمایت ارائه می شود.

وی افزود:در مازندران 132هزار و 921نفر تحت حمایت کمیته امدادقرار دارند و از این تعداد 41 درصد مددجویان سالمند هستند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه این نهاد در هر شرایطی به یاری نیازمندان شتافته و در راستای رفع مشکلات آنها اقدامات مطلوبی ارائه کرده است،بیان داشت:از ابتدای سالجاری تاکنون نیز یک میلیارد و 374میلیون و 100هزار تومان دربخش بهداشت و درمان برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد مازندران هزینه شد.

سالمندان امروز جوانان دیروز اند ، پس بهتر است اندکی به فردای خویش نیز بیاندیشیم . سالمندان، این اندیشه های سرشار را ارج نهیم چراکه تکریم بزرگان مایه برکت در زندگی است؛ سالمندان معلم خانواده هستند.

عباسی نیک/مازندران

کدخبر: 727072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟