68درصد دانش آموزان دز اول واکسن را دریافت کردند

قاسم اویس در گفتگو با خبرنگار رکنا با اشاره به اینکه وضعیت استان از نظر بستری و مراجعه خدمات سرپایی مطلوب شده و میزان فوت بیماران کرونایی نیز تک رقمی و به زیر پنج نفر کاهش یافته است، افزود: این درحالی که وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب نیست.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۵۰ درصد است، افزود: نگران شیوع موج جدید کرونا در اواسط مهرماه و آبان ماه هستیم و باید نسبت به رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کرد.

وی با عنوان اینکه هرچند تاکنون گزارشی درباره شیوع گونه‌های جهش یافته کرونا در استان نداریم، افزود: شیوع این گونه‌ها نیز دور از ذهن نیست وباید علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز مدنظر قرار گیرد.

اویس یاداور شد: با توجه به فصل سرد سال سعی کردیم نسبت به ارسال واکسن آنفلوانزا نیز در استان اقدام کنیم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: شاهد روزهای خوبی از نظر تأمین واکسن هستیم و در چهارم مهرماه، میزان تزریق واکسن در استان به ۱۰۴ هزار دز رسید.

وی افزود: در حال حاضر شرایط گروه سنی به ۱۵ سال به بالا ارتقا یافت و تاکنون ۳۰ هزار دانش آموز ۱۵ تا ۱۸ سال در استان واکسینه شدند و ۶۸ جامعه هدف دز اول و ۳۲ درصد دز دوم واکسن را دریافت کردند.

 

کدخبر: 725356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟