۳۲ درصد جمعیت بالای15سال دز دوم واکسن را دریافت کردند

ابوالقاسم اویس عصر امروز در گفتگو با خبرنگار رکنا با اشاره به سرعت بخشی در تأمین و تزریق واکسن اظهار داشت: تاکنون ۶۵ درصد گروه سنی بالای ۱۵ سال در استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد جمعیت دز دوم واکسن را دریافت کردند، افزود: امیدواریم در روزهای آتی میزان آمار واکسیناسیون ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر میزان تأمین واکسن افزایش یابد، گفت: در چهارم مهرماه در استان ۱۰۱ هزار دز واکسن در استان تزریق شد و در صورت تأمین واکسن آمادگی لازم برای تزریق بیش از ۱۰۰ هزار دز واکسن در استان وجود دارد.

اویس یادآور شد: در حال حاضر پزشکان خانواده شهری نیز آمادگی لازم برای تزریق واکسن را دارند و با توجه به افزایش مراکز واکسیناسیون، پیش بینی می‌شود تا ۱۵ روز آینده تزریق دز اول واکسن در استان به پایان رسد.

معاون علوم پزشکی مازندران یادآور شد: همچنین در صورت تأمین واکسن پیش بینی می‌شود تا پایان آبان تزریق واکسن در استان به پایان رسد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر دز اول را دریافت کردند و پیش بینی می‌شود تا ۱۵ یا آخر آبان ماه تمامی هم استانی‌ها واکسینه شوند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 724690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟