همه فعالیت‌های آموزش و پرورش مازندران مستند به سند تحول بنیادین است

به گزارش رکنا ازمازندران؛ «علیرضا سعدی پور»گفت: آموزش و پرورش را زیربنای توسعه هر کشور دانست و گفت: برای رشد و توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

وی افزود: تا زمانی که اطمینان پیدا نکنیم به سلامت و تندرستی معلمان و دانش‌آموزان تضمین می‌شود کلاسها را به صورت حضوری دایر نخواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اصل اقناع‌سازی خانواده ها و اصل تدریجی بودن آموزش را دو اصل مهم دیگر در بازگشایی مدارس دانست و تصریح کرد: اصل عدالت آموزشی یعنی ایجاد توازن و تعادل و فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان در آموزش و پرورش مازندران بسیار حائز اهمیت است و با استناد به سند تحول بنیادین که در راه کار ۱-۵ الی ۷-۵ توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را مدنظر قرار داده است آموزش و پرورش مازندران در عصر کرونا و زیست بوم جدید عدالت دیجیتال را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا در سال گذشته ۳۳ هزار ابزار آموزشی توسط آحاد مردم شریف مازندران تهیه شده و در اختیار دانش آموزان فاقد ابزار آموزشی هوشمند قرار دادیم و با این کار در طرح هدایت رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادیم که من از همین جا درود بیکران می فرستم به همه خیرین و دلدادگان آموزش و پرورش و از همه دلسوزان تعلیم و تربیت سپاسگزاری می کنم.

سعدی پور اظهار کرد: امسال نیز در راستای تحقق عدالت آموزشی و عدالت دیجیتال، پویش همکلاسی مهربان ۲ را به اجرا گذاشته ایم که به تهیه لوازم التحریر بسته های معیشتی و...اختصاص دارد.از همین تریبون تشکر کنم از از آحاد مردم شریف مازندران که همواره در اجرای این گونه امور خیر به کمک آموزش و پرورش آمده اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اجرای اصل نظارت ارزیابی و پایش در سال تحصیلی جدید گفت: سیاست ما این است که هیچ دانش آموزی در استان مازندران از آموزش محروم نشود و ما برای اینکه آموزش و پرورش خلاق، پویا و بانشاط داشته باشیم نیازمند کمک همه اقشار مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مازندران به استناد سند تحول بنیادین، تربیت تمام ساحتی را مدنظر قرار داده است.از همین رو همه فعالیت‌های آموزش و پرورش مازندران مستند به سند تحول بنیادین است و هیچ سند دیگری در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد.

سعدی پور گفت: امروزه رسالت ما در آموزش و پرورش تغییر یافته و از حافظه محوری به سمت مهارت محوری، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت های زندگی تغییر رویکرد داده ایم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان مازندران تاکید کرد: مدرسه محور تمام فعالیت‌های تربیتی است و مدارس ما باید مدرسه زندگی باشند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 724247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟