مسافران پروازهای عراق در فرودگاه مشهد سرگردان هستند

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمود امانی‌بنی افزود: شرکت هواپیمایی العراقیه دیشب این دو پرواز مسافربری خود را باطل اعلام و دلیل این اقدام را صادر نشدن روادید برای مسافران ایرانی در فرودگاههای مقصد در کشور عراق عنوان کرد.

وی ادامه داد: این شرکت هواپیمایی عراقی به صورت مانیفستی همواره برای مسافران خارجی خود از جمله ایرانیان در فرودگاههای عراق روادید صادر می‌کرد لذا مسافران دو پرواز اخیر بنابر روال معمول اقدامی برای دریافت آن نکرده‌اند. 

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: این در حالی است که بنا بر اعلام شرکت العراقیه، دیروز دوم مهر ماه جاری ابلاغی مبنی بر صادر نشدن روادید برای مسافران ایرانی در فرودگاههای مقصد در خاک عراق به این شرکت هواپیمایی صورت گرفته که بر اساس آن مجاز به انتقال مسافر خارجی به عراق نیست. 

وی افزود: اداره‌کل فرودگاههای خراسان رضوی از دیشب پیگیر برقراری پروازهای لغو شده است و حتی استاندار خراسان رضوی و برخی مسوولان کشوری در تکاپو به منظور حل مشکل روادید عراق برای مسافران سرگردان در فرودگاه مشهد و هماهنگی با شرکت هواپیمایی العراقیه برای انتقال آنها هستند. 

امانی‌بنی گنجایش مسافری یکی از پروازهای لغو شده را ۱۵۰ نفر و دیگری را ۱۷۰ نفر ذکر و بیان کرد: این تعداد مسافر از دیشب در فرودگاه مشهد حضور دارند و اعتراض خود را نسبت به وضعیت پیش‌آمده با قرائت زیارت عاشورا و سر دادن شعارهای "لبیک یا حسین و لبیک یا زینب" ابراز می‌کنند. 

کدخبر: 723680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟