آخرین وضعیت مسافران سرگردان در فرودگاه مشهد

به گزارشش اقتصادی رکنا، در حالی که ۷۰ مسافر پرواز صبح امروز تهران - تاشکند به دلیل صادرنشدن اجازه عبور از آسمان ترکمنستان در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد بیش از ۱۲ ساعت سرگردان شده بودند، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: مشکل بدهی شرکت هواپیمایی زاگرس به ترکمنستان بود که پس از حل آن، مسافران ساعتی پیش به مقصد تاشکند، پروازشان را از سر گرفتند.

پرواز بامداد امروز تهران - تاشکند هواپیمایی زاگرس با شماره پرواز ۳۰۵۵ که ساعت ۷: ۰۱ دقیقه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد تاشکند برخاسته بود، هنگام ورود به آسمان ترکمنستان با ممانعت طرف ترکمنستانی مواجه شده و مجبور به فرود در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد.

محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، درباره آخرین وضعیت مسافران بلاتکلیف و سرگردان در فرودگاه مشهد اظهار کرد: مشکل به وجود آمده برای پرواز تهران - تاشکند به دلیل بدهی شرکت زاگرس بابت حق پرواز عبوری به کشور ترکمنستان بود که به محض اطلاع سازمان از این مسئله، از طریق معاونت هوانوردی آن را پیگیری کردیم.

وی افزود: البته بدهی این شرکت هواپیمایی به ترکمنستان زیاد نبود و پیش از این هم در موارد متعددی این کشور به ایرلاین‌هایی با این میزان و حتی بیشتر از این بدهی اجازه عبور از آسمانش را داده بود اما به نظر می‌رسید این اقدام ترکمنستان شیطنت‌آمیز بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در حال حاضر با پرداخت بدهی مورد نظر شرکت هواپیمایی زاگرس به ترکمنستان، پرواز مورد نظر از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به مقصد تاشکند ساعتی پیش انجام و مشکل مورد نظر حل شد.

ذیبخش با بیان این که پیش از این اتفاق ترکمنستان اطلاعی به شرکت زاگرس بابت این بدهی و پرداخت آن نداده بود، گفت: مسافران در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد پذیرایی شدند و برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی حساب بانکی در این کشور باز شد تا از تکرار چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.

کدخبر: 703557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟