تزریق روزانه ۳۰ هزار دز واکسن کرونا در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان این مطلب در جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی گفت: استان اردبیل جز آخرین استان‌ها بود که به اوج پیک پنجم رسید و زودتر از سایر استان‌ها به وضعیت عادی برگشت و باید از عوامل کادر درمان و بسیج استان تقدیر کنیم.

ندایی با بیان اینکه در تمامی مراکز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند، افزود: مردم برای دریافت واکسن مورد نظر خود به نزدیکترین مرکز بهداشتی و مراکز تجمیعی واکسن مراجعه کنند و بدون فوت وقت از فرصت استفاده کرده و واکسن دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در روستا‌ها نیز باید تزریق واکسن شتاب بیشتری بگیرد، افزود: شناسایی جمعیت در روستا‌ها نسبت به شهر‌ها آسان و جامعه هدف مشخص است که با پایان یافتن واکسیناسیون در روستا‌ها، می‌توان از نیرو‌های روستایی در شهر‌ها نیز استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل اظهار کرد: در هر شرایط پیشگیری و مقابله با این ویروس به اراده مردم بستگی دارد و در حال حاضر پیشگیری از ویروس کرونا دو راه بیشتر ندارد یکی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و دیگری دریافت هر دو دز واکسن در اسرع وقت است که هر دو به اراده و همکاری مردم بستگی دارد.

ندایی گفت: خوشبختانه با همکاری مردم و مسئولان و کادر پزشکی وضعیت همه شهر‌های استان از قرمز به نارنجی و زرد در آمده و شرایط در همه حوزه‌ها کاملا نزولی شده است همچنین در کل کشور وضعیت با شیب تند نزولی بوده و اردبیل رتبه هشتم در روند کاهش بستری‌ها و فوتی‌ها دارد و شرایط استان‌های همجوار نیز خوب ارزیابی شده است.

 

کدخبر: 722531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟