واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد معلمان علیه بیماری کرونا

به گزارش خبرنگاری رکنا در اردبیل؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۸۱درصد معلمان دوز اول واکسن و ۳۵درصد دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند که پیش‌بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده صددرصد معلمان و کادر مدارس واکسینه شده تا مشکلی از بابت حضور در مدرسه نداشته باشند.

ناصری افزود: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل شرط حضور در کلاس درس را برای معلمان داشتن کارت واکسیناسیون اعلام کرد و ادامه داد: تلاشمان بر این است تا بر اساس سیاست وزارتی و تصمیم ستاد کرونا کلاس‌های درس را از اول مهرماه و به صورت ترکیبی آغاز کنیم تا به تدریج شاهد آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

وی بیان کرد: ۱۹ هزار نیروی آموزش و پرورش در قالب سه هزار و ۳۹۵ آموزشگاه و ۱۲ هزار کلاس درس آمادگی حضور و تحصیل در دوره‌های مختلف را دارند تا ۲۵۳ هزار دانش‌آموز استان اردبیل بتوانند با خیال راحت سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

ناصری شعار سال تحصیلی را سلامت، آموزش و آرامش بیان کرد و اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام مانع از شکل‌گیری صف‌های طولانی در مدارس و برخی از واحد‌های آموزشی خاص شده که به رغم محدودیت ثبت‌نام با متقاضیان بی شماری روبه‌رو بودند که از طریق این سامانه ثبت‌نام‌ها به خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: ۲۹هزار دانش‌آموز از این سامانه بازدید کرده و حتی مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام خود را انجام دادند که در این فرآیند ۸۳ درصد رضایت اولیا و دانش‌آموزان در قالب این سامانه به ثبت رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تهیه و توزیع کتب درسی در بین دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: با ثبت‌نام دانش‌آموزان در هر سه مقطع توزیع کتب درسی از ۲۰ شهریورماه و از طریق مدارس آغاز خواهد شد که در مقطع ابتدایی ۹۷درصد، متوسط اول ۹۴درصد و متوسطه دوم نیز ۵۰ درصد دانش‌آموزان در سامانه کتب درسی ثبت‌نام و درخواست کتاب دادند.

ناصری از به روزرسانی شبکه شاد و حتی تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان فاقد امکانات برای دسترسی به شبکه شاد و همچنین شبکه تلویزیونی خبر داد و اضافه کرد: ما با بررسی الگو‌های مختلف اعم از حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری مدارس را آماده شروع سال تحصیلی کردیم تا با تلاش معلمان بهترین فضای تحصیلی و تربیتی برای نسل آینده به وجود آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را در مقطع ابتدایی صد درصد و متوسطه ۹۸.۵درصد اعلام کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا همه دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید از آموزش و تربیت مورد نظر بهره‌مند شوند.

وی گفت: به همت نوسازی مدارس ۲۵ پروژه آموزشگاهی در استان با ۱۲۰ کلاس درس آماده افتتاح است که امیدواریم با تلاش مدیران مناطق و نواحی مختلف از این فضا‌ها در جهت حضور شایسته دانش‌آموزان استفاده شود.

 

کدخبر: 719381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟