ارسال آثار به جشنواره آب و رسانه تمدید شد

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان؛ مدیرعامل شرکت آبفای استان سمنان از تمدید فرصت ارسال آثار برای شرکت در نخستین جشنواره آب و رسانه در سمنان خبر داد وگفت: فعالان رسانه ای و اجتماعی می توانند آثار خود را با محوریت آب تا پایان شهریور ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جشنواره استانی آب و رسانه

در نخستین روزهای تیرماه سال جاری فراخوان برگزاری جشنواره در رسانه ها و بین اهالی رسانه دست به دست شد.

شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با هدف اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هر چه بهتر و پویا تر در خصوص مصرف آب در استان، اهالی رسانه را برای شرکت در این جشنواره به چالش دعوت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تقدیر از فعالان رسانه ای در استان گفت: اصحاب رسانه می توانند با تولیدات رسانه ای خود نقش مهمی در فرهنگ سازی مصرف آب ایفا کنند.

محمد طاهری تصریح کرد: چگونگی نقش رسانه در پیشگیری و مهار بیماری کرونا و مدیریت مصرف آب، توانایی و آگاهی رسانه در مسائل آبی، نقش محوری رسانه در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب و بحران آب و نقش رسانه ها از محورهای این جشنواره است.

شرکت کنندگان در جشنواره

اهالی رسانه، قعالان اجتماعی، کارشناسان و صاحب نظران حوزه های مختلف علمی و دانشگاهی در ارتباط با موضوعات مختلف جشنواره در کنار عموم علاقه مندان می توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره می توانند در آن عرضه اندام کنند و تاثیر خود را در این حوزه به رخ بکشند.

طاهری در این خصوص نیز این گونه توضیح داد: شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است و علاقمندان به شرکت می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ به نشانی روابط عمومی آبفای استان سمنان واقع در سمنان، بلوار بسیج، روبروی استانداری، شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، دبیرخانه اولین جشنواره “آب و رسانه” ارسال کنند. 

شایان ذکر است، جشنواره شامل بخش های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، موشن گراف، و فیلم ۶۰ثانیه ای در هشت محور است و تاکنون 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

جشنواره از منظر فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز خصوص برگزاری جشنواره آب و رسانه گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور و استان باید بر افزایش تولیدات رسانه ای در حوزه آب توجه بیشتری داشت.

فرشید فلاح البته پیشنهاداتی هم داشت: برای اثر گذاری بیشتر و در دوره های آینده بخش های فرهنگی و هنری نیز در جشنواره آب و رسانه دیده شود. به عبارتی باید دیگر قالب های هنری را در این جشنواره به میدان بیاوریم.

وی ورود استان سمنان به این جشنواره را یک رویکرد مناسب ارزیابی و اظهار کرد: استان سمنان هم از نظر رسانه ای از توانمندی بالایی برخوردار است و هم به دلیل کمبود منابع آبی با معضل کم آبی روبرو است و از همین رو پرداختن به آب و رسانه در قالب این جشنواره یک انتخاب دقیق است چرا که فعالان رسانه ای استان کمبود و چالش کم آبی را با گوشت و پوست خود تجربه کردند.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

کدخبر: 722029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟