رقابت استارتاپی به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان،رقابت  35 استارتاپ از داخل و خارج استان در جشنواره دستاوردهای استارتاپ های برتر مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی استان سمنان برای معرفی 10 ایده برتر با قابلیت تجاری سازی برگزار شد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: مرکز جهاد دانشگاهی استان به عنوان تنها مرکز تخصصی حوزه استارتاپ ها سالانه مجری برگزاری چندین رویداد این حوزه می باشد.

علی منصفی راد افزود: سالانه دستگاه های مختلفی در این حوزه ورود می کنند که بیشتر جنبه نمایشی دارد و اتفاق جدی در این رویدادها رخ نمیدهد.

وی ابراز امیدواری کرد تا اقدامات موثر جهاد دانشگاهی در این حوزه به زودی به بار خواهد نشست و گفت: جهاددانشگاهی در استان‌های مختلف به صورت کاملا تخصصی به این حوزه ورود و در حال حاضر در 13 استان کشور مراکزی برای حمایت از افراد خلاق و مبتکر راه اندازی شده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان  در خصوص این جشنواره نیز گفت: ۳۵ استارتاپ از داخل و خارج از استان سمنان در مرحله اولیه وارد کار شدند و تاکید اصلی مرکز نوآوری و شکوفایی جوانان به حضور استارتاپ های استانی بود.

منصفی راد افزود: فراخوان اولیه برای شرکت در این جشنواره طی دو رویکرد استارتاپی در ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ و ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ اعلان عمومی شد تا ایده های مدعی جمع آوری و ثبت شدند تا در نهایت و پس از داوری های مختلف 10 ایده برتر توسط کمیته داوران معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در بحث ایده های خلاقانه مطلقی وجود ندارد و ۱۰ تیم برگزیده قابلیت تجاری سازی دارند و جهاد دانشگاهی به دنبال باروری ایده های جوانان است. 

تیم های برتر در مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی استان سمنان مستقر می شوند و فعالیت خود را در این مرکز ادامه خواهند داد تا به پرورش ایده و مرحله تجاری سازی ایده های خود برسند.

 

کدخبر: 721648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟