دو برابر شدن حجم جوجه‌ریزی برای تولید مرغ در تربت‌جام

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: جوجه‌ریزی امسال در ۱۰۸ واحد مرغداری فعال تربت‌جام به دنبال صدور مجوز جهاد کشاورزی تربت جام انجام شده است.

وی به هفت میلیون و ۶۸۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی سالانه در مرغداری های این شهرستان اشاره کرد و افزود: هر سال به طور میانگین افزون بر ۱۵ هزار و ۱۷۶ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود؛ هر سال بین چهار تا پنج دوره جوجه ریزی در این شهرستان انجام می‌شود که در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله زمانی بین هر دوره، مجوز جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعد صادر می‌گردد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: تمامی فرایند مراحل پرورش مرغ شامل جوجه‌ریزی، واکسیناسیون و درمان در تربت جام با فعال شدن سامانه "پایش و مراقبت از بیماری های طیور" در این سامانه ثبت می‌شود؛ مرغ های تولید این شهرستان به طور زنده برای کشتار به دیگر نقاط خراسان رضوی ارسال می‌شوند.

خدادادی بیان کرد: ۳۰ درصد از کل مرغ پرورش یافته در تربت‌جام پس از کشتار دوباره برای مصرف محلی وارد بازار تربت جام می‌شود، این شهرستان از نظر تولید گوشت مرغ رتبه دوم خراسان رضوی را از آن خود کرده است؛ فعالیت ۱۰۸ واحد مرغداری در این شهرستان زمینه اشتغال افزون بر ۳۳۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

کدخبر: 721799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟