افزایش ۱۵ درصدی تولید خودرو و کاهش ۲۴ درصدی تولید خودروی ناقص

مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب، افزود: در وزارت صمت وظیفه ساماندهی تولید و عرضه متناوب خودرو به بازار را برعهده داریم.

وی با بیان برخی آمارها، تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها و محدودیت‌ها تولید خودرو تا 16 شهریورماه امسال 15 درصد افزایش داشته است و امسال 399 هزار دستگاه امسال خودرو تولید کردیم که این رقم پارسال 335 هزار دستگاه بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: 324 هزار دستگاه از مجموع خودروهای تولیدی نیز تحویل مشتری شده است.

صادقی نیارکی گفت: تولید خودروی ناقص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 24 درصدی داشته است.

وی در خصوص قیمت‌گذاری نیز تصریح کرد: ورودی صنعت خودروسازی یک ورودی سیال است زیرا نهاده های تولید خودرو روزانه از بورس کالا خریداری می شوند و با ورود شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری نتایج خوبی بدست آمده است و نسبت به گذشته رو به جلو هستیم.

به دنبال واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع خودرو هستیم

معاون امور صنایع وزارت صمت در این خصوص ادامه داد: قیمت خودرو در محل تلاقی مکانیسم عرضه و تقاضا خود را نشان می دهد و باید این مکانیسم به گونه ای انجام شود که عرضه و تقاضا در یک نقطه تعادل همدیگر را پیدا کنند.

صادقی نیارکی گفت: قیمت خودرو در حال حاضر نسبت به گذشته عادلانه تر، واقعی تر و منطقی تر است و این قیمت با تورم پوشش داده شده است و قیمت خودروها نیز از درب کارخانه کاملاً مشخص می‌باشد.

وی در خصوص سیستم قرعه کشی برای تحویل خودرو به مشتری بیان کرد: به دنبال واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع خودرو هستیم و تا زمانی که بتوانیم عرضه و تقاضا را متعادل نگه داریم باید فضای رقابتی عدالانه برای متقاضیان خرید واقعی فراهم آوریم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص تنوع در بازار خودرو گفت: دو پلتفرم زنده در دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا داریم و هر دو شرکت خودروساز از پلتفرم های جدید خود در نیمه دوم سال رونمایی خواهند کرد و نه تنها در تولید خودرو با وجود تحریم ها متوقف نشدیم بلکه رو به جلو نیز هستیم.

صادقی نیارکی افزود: تعهدات ایران خودرو 343 هزار دستگاه است که تعهدات معوق این شرکت 41 هزار دستگاه شده است و سال گذشته کل تعهدات ایران خودرو 392 هزار دستگاه بوده و تعهدات معوق آن 179 هزار دستگاه بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟