سمنان، چهارمین استان جوان کشور

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، سمنان مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: سمنان از به لحاظ دارا بودن نیروی جوان، چهارمین استان کشور به شمار می آید.

سید محمد تقی علوی که در آیین افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی سمنان سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: استان سمنان دارای 241 هزار جوان است که 45 درصد از جمعیت استان را می دهند و چهارمین استان کشور از نظر نیروی جوان است.

 وی اقتصاد دانش بنیان و کار آفرین را از عوامل توسعه کشور دانست و افزود: در راستای سیاستهای وزارت ورزش و جوانان تفاهم‌نامه‌ای با جهاددانشگاهی با هدف به کارگیری جوانان و اقتصاد دانش بنیان منعقده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه کرد: اشتغال زایی، فعالیتهای اقتصادی، ایجاد خلاقیت و فعالیت های اجتماعی و گروهی و همچنین تمرکز در خلق نوآوری های نوین، مهمترین هدف و رویکرد مراکز نوآوری است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان نیز ضمن تقدیر از جهاددانشگاهی جهت راه اندازی این مرکز نوآوری و شکوفایی ابراز امیواری کرد تا جوانان از این مرکز بهره برداری لازم با ارائه ایده را داشته باشند.

سعید محمدیان افزود: ظرفیتها و پتانسیل های خوب و ارزشمندی در حوزه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان وجود دارد که می تواند بستر مناسبی برای توسعه استان باشد.

 

کدخبر: 718871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟