دوران دفاع مقدس،عاشورای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار عبدالله ملکی پیش ازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه نسل جوانان و پژوهشگران باید به بررسی دوران دفاع مقدس بپردازند، اظهار داشت: با آنکه هنوز ساختار نظامی ما شکل نگرفته بود اما در دوران دفاع مقدس ایستادیم و یک وجب خاک را از دست ندادیم.

وی ادامه داد: با همه مشکلات و گرفتاری‌ها، جنگ به نفع ایران تمام شد و معادلات قدرت سیاسی و نظامی منطقه غرب آسیا را تغییر داد و امروز ایران یکی از قدرت‌های جهانی محسوب می‌شود.

وی با تاکید براینکه باید دستاوردهای دوران دفاع مقدس را بازگو و تبیین کنیم، تصریح کرد: ۴۱ سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و برنامه‌های این دوران باید مردمی و باشکوه اجرا شود.

سردار ملکی با اظهار اینکه دوران دفاع مقدس در واقع عاشورای انقلاب اسلامی است، گفت: دفاع مقدس بیمه امنیت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و بعد از این دوران کشوری جرأت حمله به ایران را نداشته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یادآور شد: دفاع مقدس شمشیر اقتدار، پایداری و مقاومت و ستون فرهنگی نظام مقدس اسلامی است و هر کاری بدون فرهنگ دفاع مقدس بی معنا است.

وی با اشاره به شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال مبنی بر «ما مقتدریم» از تشکیل کمیته‌های مختلف بیان کرد و گفت: در تمامی شهرستان‌ها ستاد بزرگداشت دفاع مقدس تشکیل شده است.

سردار ملکی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: دفاع مقدس هرچه دارد از اربعین و عاشورا است و باید فرهنگ دفاع مقدس را ترویج و نهادینه کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اظهار اینکه برنامه‌های دفاع مقدس باید به صورت مردمی برگزار شود، افزود: در هفته دفاع مقدس بیش از پنج هزار و ۶۰۰ برنامه مختلف در استان پیش بینی شده است.

وی گفت: برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و موکب ها، ویزیت رایگان بیماران در طول هفته، تجلیل از ۵۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و غیره را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس یاد کرد.

 


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 721617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟