مدارس روستایی و عشایری اردبیل حضوری دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری رکنا دراردبیل، احمد ناصری اظهارکرد: در مناطق روستایی و عشایری و برخی هنرستان‌ها که کلاس‌ها در کارگاه‌های عملی برپا می‌شود، کلاس درس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی بصورت حضوری خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: پیش‌بینی می‌شود در مدارس پرجمعیت کلاس درس در شبکه شاد برگزار شود، اما از آبان ماه با اتمام واکسیناسیون معلمان و عمده کادر مدارس به تدریج شاهد برگزاری حضوری کلاس‌ها خواهیم بود.

ناصری با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد معلمان دز اول و حدود ۴۰ درصد دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: واکسیناسیون سایر عوامل و عناصر دخیل در نظام تعلیم و تربیت از جمله رانندگان سرویس‌های مدارس و اولیا نیز آغاز شده است.

ناصری از ابلاغ دستورالعمل‌های جدید بهداشتی به مدارس خبرداد و گفت: ضدعفونی کلاس‌ها، چیدن صندلی‌ها به فاصله ۱.۵ متری، تهویه مناسب، استفاده از ماسک و رعایت فاصله در سرویس‌های دانش‌آموزی و جلوگیری از تجمع در حیاط مدرسه از جمله این الزامات است.

 توزیع پنج هزار تبلت و گوشی بین دانش‌آموزان نیازمند

او از تهیه و توزیع پنج هزار تبلت و گوشی بین دانش‌آموزان فاقد امکانات و تجهیزات حضور در شبکه شاد خبرداد و گفت: یک هزار و ۹۰۰ مدرسه در استان اردبیل به شبکه اینترنتی متصل هستند که این تعداد را یک هزار و ۱۲۰ مدرسه روستایی و ۸۰۰ مدرسه شهری تشکیل می‌دهد.

 

کدخبر: 721516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟