مراسم نمادین انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس منطقه برگزارشد

 به گزارش خبرنگار رکنا از شهرکرد؛ دکتر محمدی در این مراسم با اشاره به شرایط و ضوابط کاندیدها و فرآیند برگزاری انتخابات شعار هفته پیوند اولیاء و مربیان را " مشارکت در مدرسه حق والدین است " بیان کرد .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل افزود : ما باید بستر مشارکت خانواده ها را در تصمیم گیری ها و مسائل تعلیم و تربیت فراهم نماییم .

وی به مبحث آموزش خانواده اشاره کرد و گفت : محور اصلی برنامه های انجمن اولیاء و مربیان موضوع آموزش خانواده می باشد که در این زمینه برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه نیاز به تقویت جایگاه خانواده ها می باشد که این تقویت از مسیر انجمن اولیاء و مربیان با حضور خانواده ها در دوره های آموزش خانواده محقق خواهد شد .

در ادامه جلسه رئیس اداره آموزش و پرروش منطقه نقش انجمن اولیا و مربیان را مهم ارزیابی و تصریح کرد: حضور پر رنگ والدین در انتخابات انجمن اولیا ضمن آن‌ که باعث رشد چشمگیر در فعالیت‌های مدرسه خواهد شد انجام برنامه‌های مدرسه را نیز تضمین می‌کند.

ارژنگ ادامه داد: مشارکت اولیا، همدلی و همراهی آنان با مدرسه باعث پیشرفت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد و این مهم در نهایت پیشرفت علمی را به دنبال خواهد داشت.

 وی با تاکید به نقش و اهمیت انجمن اولیا و مربیان در روند تحصیلی دانش‌آموزان، بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان یکی از نهادهای مهم در آموزش و پرورش است که در کنار کادر مدرسه می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات آموزشی و غیر آموزشی مدرسه باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ادامه داد: خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند به طوری که خانه مدرسه اول فرزند و مدرسه نیز خانه دوم اوست و اگر این دو نهاد روش‌ها و برنامه‌های هماهنگ نداشته باشند در روند رشد کودک اختلال به وجود می‌آید.

گفتنی است در این مراسم انتخابات با حضور پرشور والدین برگزارگردید و در پایان نمایندگان انجمن اولیا و مربیان مدرسه فوق مشخص گردیدند.

مصیبی دهکردی/شهرکرد 

کدخبر: 721405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟