دورکاری کارکنان باعث تجمع مردم در ادارات شده است

به گزارش رکنا از اراک؛ سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی اظهار کرد: حدود هشت درصد فوتی‌های هفته گذشته مربوط به بیماران خارج از استان بود که در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری بودند و فوت کردند و انتظار می‌رود که در هفته جاری شیب ثابتی در موارد فوتی داشته باشیم و از هفته آینده در مسیر کاهشی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در استان مرکزی یک میلیون و ۷۸ هزار و ۱۳۰ نفر واجد شرایط دریافت واکسن هستند که از این تعداد تاکنون ۶۹۰ هزار و ۳۵ نفر معادل ۴۰ درصد دریافت واکسن داشتند و از این تعداد ۲۵۶ هزار و ۱۰۲ نفر نیز ۲ دوز دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: واکسیناسیون دانشجویان و طلاب آغاز شده است که به جهت کنترل نظم مراکز، حتماً باید صورت گیرد.

جمالیان با بیان اینکه ۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر بالای ۱۸ سال در استان مرکزی وجود دارد، گفت: در روستاها واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از امروز آغاز شده است، همچنین در صدد جذب مجوز واکسیناسیون صنایع هستیم چراکه استان مرکزی، صنعتی و کارگری است و لازم است که واکسیناسیون آنها آغاز شود.

وی ادامه داد: فردا پیش جلسه واکسیناسیون صنایع انجام می‌شود تا از ظرفیت صنایع برای تزریق استفاده شود و به محض صدور مجوز، کار شروع می‌شود، البته فعلاً مجوز واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت از سوی وزارت بهداشت صادر شده که از هفته گذشته واکسیناسیون پرسنل پتروشیمی و پالایشگاه شازند آغاز شده است و در هفته جاری کار سرعت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه خوشبختانه موارد بستری و موارد سرپایی شیب نزولی به خود گرفته است، گفت: مسلماً با همکاری بیشتر مردم می‌توانیم این پیک را پشت سر بگذاریم، در هفته گذشته همکاری خوبی از سوی رستوران‌ها صورت گرفت و پیشنهاد می‌شود در محیط باز با رعایت پروتکل‌ها سرو غذا را داشته باشند.

جمالیان یکی از محیط‌های پر خطر استان را بانک‌ها دانست و گفت: باید مصوباتی در این راستا به جهت کنترل شرایط و احتمال انتقال بیشتر بیماری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز همچنان چالش‌هایی را شاهدیم و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی رانندگان، شهروندان به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

جمالیان اظهار کرد: برای مراسم اربعین، توزیع نذورات و برگزاری موکب ها باید ممنوع شود، در برخی از مساجد مراسم‌های فرهنگی در حال برگزاری است و حتی سفرهای فرهنگی در جریان است که باید این برنامه‌ها به تعویق بیفتد تا کادر درمان تجدید قوا کنند.

وی گفت: در عرضه میوه توسط وانت بارها اصلاً پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و آموزش و پرورش بدون هماهنگی هیچ‌گونه برگزاری کلاس به شکل حضوری نداشته باشد، در هفته گذشته برخی مدارس کلاس‌های حضوری داشتند که این شرایط باید تحت کنترل و مدیریت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: دورکاری در رعایت پروتکل‌ها اثری نداشته است و خواستار لغو دورکاری هستیم چرا که باعث تجمع در ادارات شده است و فقط لازم است که افراد دارای بیماری صعب العلاج و زنان باردار مشمول دورکاری ادارات شوند.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 721382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟