رشد ۳۰ درصدی آموزش کارکنان دولت در سال ۹۹

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،سیدعلی آقازاده در نشست بیست‌وچهارمین جشنواره شهیدرجایی اظهار کرد: علیرغم وجود بیماری کرونا و افزایش آموزش غیر حضوری، شرایط آموزش کارکنان در استان مرکزی در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۸ از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده ‌است و امید است این آموزش‌ها بتواند از میزان انحرافات اداری بکاهد.

وی ادامه داد: اگر این آموزش‌ها در سال ۱۴۰۰ و در دوره دولت جدید ادامه داشته باشد می‌تواند از خطاها و مفاسد که از روی عدم اطلاع و عدم توجیه کارکنان‌، پرسنل و مدیران است بکاهد. همچنین آموزش می‌تواند از ایجاد انحرافات اداری که مشکلات بسیاری را برای دستگاه‌های اجرایی و قضایی به دنبال دارد و معضلات و گره های کور و نابسامانی هایی که در این دستگاه‌ها وجود دارد، برطرف کند. امید است روند آموزش نیروهای اداری، امسال هم مثل سال قبل و بهتر از آن ادامه داشته ‌باشد.

استاندار در خصوص گزینش مدیران و دستگاه‌های برتر در طرح شهید رجایی گفت: اسامی دستگاه‌های برتر در این طرح براساس فاکتورها و مولفه‌های شاخصی که در این طرح مطرح شده‌،‌ اعلام شده ‌است. علیرغم اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی هستند که انتقاد به آنها وارد است و نیازمند کار بیشتر هستند، اما تعداد دستگاه‌های برتر و موفق، از تعداد اعلام شده در این طرح فراتر است و تعداد دستگاه‌های زیادی را می‌توان به لیست اسامی دستگاه‌های برتر افزود.

وی افزود: اگر عنوان دستگاهی در این لیست قرار نگرفته‌ است به معنای عدم موفقیت و عملکرد بد این دستگاه‌ها نیست، چراکه عوامل بسیار زیادی در موفق یا ناموفق بودن دستگاه‌های اجرایی اثر می‌گذارد. دستگاه‌هایی مانند جهادکشاورزی‌ اداره نوسازی و محیط زیست در سال های گذشته اقدامات و گام‌های بسیار موثر و خوبی جهت رشد و توسعه استان برداشته اند.

معصومه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز گفت: در سال ۹۹ کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی بالای ۸۵ درصد بوده است و بسیاری افراد در ادارات و دستگاه‌های دولتی بخصوص بانوان تحت آموزش قرار گرفتند و افزایش ۳۰ درصدی آموزش را در سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در یکسال گذشته افزود: در مجموع در یکسال اخیر ۵۴ دستگاه در این طرح شرکت کردند و دستگاه های دیگری مانند علوم پزشکی و کمیته امداد نیز به این طرح پیوستند. همچنین افزایش میانگین اعتبارات در چهار گروه را دارا هستیم که نشان‌دهنده تلاش دستگاه‌های اجرایی برای قرار گرفتن در رده‌های برتر این طرح است. امید است در سال آینده شاهد افزایش شرکت‌کنندگان در این طرح باشیم. در این ارزیابی ۵ محور و ۲۱ شاخص عمومی که برای همه دستگاه‌ها یکسان است و ۷۰۱ شاخص اختصاصی که برای هر دستگاه تفاوت دارد مد نظر قرار می گیرد.

یادگاری در ادامه افزود: تمامی دستگاه‌ها در زیرگروه‌های گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تولیدی خدماتی، زیربنایی و توسعه زیرساخت، سلامت و رفاه اجتماعی، عمومی و قضایی قرارگرفتند که به جز گروه اول شاهد افزایش میانگین در سایر گروه‌ها هستیم. براساس گروه‌بندی اعلام شده، ۵ دستگاه نیز از بین دستگاه‌های اجرایی استان از هرگروه انتخاب شدند که به ترتیب اداره کل فنی‌وحرفه‌ای، اداره کل امورمالیاتی، شرکت آب و فاضلاب استان، اداره کل بیمه سلامت و اداره کل پزشکی قانونی از برگزیده‌های این گروه‌ها هستند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب، شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر و اداره کل امور مالیاتی سه دستگاه برتری هستند که موفق به اخذ بیشترین امتیاز عمومی و تخصصی شدند. همچنین اداره کل نوسازی و کمیته امداد دو دستگاه برتر از نظر شاخص اقدامات برتر و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست استان سه دستگاه برتری هستند که فعالیت های ویژه‌ای را ارائه داده اند.

یادگاری بیان‌کرد: در ارزیابی وزارت کشور از فرمانداری‌های شهرستان‌ها، فرمانداری آشتیان با ۸۷۲ امتیاز، فرمانداری زرندیه با ۸۷۱ امتیاز و فرمانداری تفرش با ۸۶۲ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 721346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟