۴۰۷ هزار هکتار گندم و جو در استان اردبیل کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛خلیل نیکشاد با اشاره به تمهید شرایط برای آغاز کشت گندم از اول مهرماه در سطح ۲۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جدید، در قالب کشت پاییزه، ۲۳۲ هزار هکتار گندم دیم و ۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی در این استان کشت می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای کشت جو در سطح ۱۱۹ هزار و ۹۴۸ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان اردبیل در سال زراعی جدید خبر داد و بیان کرد: از اول مهرماه، محصول جو در سطح ۲۵ هزار و ۹۸۶ هکتار از اراضی آبی و ۹۳ هزار و ۹۶۲ هکتار از اراضی دیم این استان کشت می‌شود.

تولید محصول مرغوب کلزا در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین با اشاره به تولید محصول مرغوب کلزا در استان اردبیل و افزایش رغبت کشاورزان برای کاشت این محصول در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان گفت: در قالب کشت پاییزه، امسال محصول کلزا در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان کشت می‌شود.

تامین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه

وی از تامین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه این محصولات در استان اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم که با بارش به موقع پاییزه، وقفه‌ای در کاشت محصولات دیم استان ایجاد نشود.

سالانه ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که محصول گندم با حدود ۲۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و با پیش بینی تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد، ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

کدخبر: 719837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟