۱۷۰ نفرازجوانان هلال احمر هرمزگان درطرح ایران یاران جوان مشارکت دارند

به گزارش خبرنگار رکنا در هرمزگان،  مختارسلحشور روز شنبه در این خصوص اظهار داشت: این افراد در ۲۵ مرکز واکسیناسیون خدمت‌هایی مانند تزریق واکسن و ثبت اطلاعات افراد در سامانه واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد:‌ طرح «ایران یاران جوان» در راستای شتاب بخشی به واکسیناسیون و به صورت رسمی با هماهنگی مجموعه علوم پزشکی هرمزگان و مشارکت اعضای جوانان جمعیت هلال احمر از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان اضافه کرد:‌ پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ،کاهش مرگ و میر و در نهایت کمک به کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال از اهداف اجرای این طرح در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: فوتی های کرونایی در استان نسبت به هفته گذشته ۱۹ درصد و نسبت به ۲ هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: همچنین انجام تست و غربالگری کرونا در هرمزگان نسبت به هفته گذشته ۲۵ درص، موارد مثبت  ۳۰ درصد و بستری ۲۳ درصد کاهش داشته است. 
وی بیان داشت: در سه هفته گذشته نیز ۸۰ درصد شناسایی موارد مثبت کرونایی کاهش داشته است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآورشد: در ۲۴ ساعت گذشته با جانباختن هفت نفر دیگر از بیماران کرونایی در استان، شمار کل جانباختگان به ۲ هزار و ۲۷۲ نفر رسید.
وی گفت: فوتی ها در بازه سنی ۳۳ تا ۹۰ سال از بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم بودند.
دکتر نوروزیان افزود: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۱۲۳ نفر دیگر شمار کل بستری‌های کرونا در استان هرمزگان به ۶۰۰ نفر رسید.
وی گفت: اکنون ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

انتهای پیام/ح

 

کدخبر: 719382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟