۲۴۱ هزار دُز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام؛ دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: چهار هزار و ۷۶۹ دُز واکسن کرونا در مرحله اول روزانه و ۲ هزار و ۷۳۱ دُز در مرحله دوم روزانه در سطح استان تزریق شده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی پیک های احتمالی در آینده برای قطع زنجیره انتقال باید افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند و در صورتی که پوشش واکسیناسیون بالا باشد، خطر بیماری کمتر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در آینده واکسیناسیون اجباری می شود و بطور قطع خدمات آموزشی، بانکی و ... بدون سابقه واکسیناسیون انجام نخواهد شد، بنابراین بهتر است همه افراد در زمان تعیین تعیین شده واکسینه شوند.

دکتر صادقی فر تاکید کرد: افراد در صورت داشتن علایم بعد از بهبودی جهت دریافت واکسن مراجعه کنند چرا که دریافت واکسن در هنگام داشتن علائم نه تنها مفید نیست بلکه مضر نیز خواهد بود همچنین در صورت مشاهده بیماری یا علائم در اطرافیان از دریافت واکسن خودداری شود چرا که ممکن است فرد ناقل باشد.

وی اضافه کرد: مردم به شایعات ساختگی در خصوص واکسن اعتماد نکرده و اخبار را تنها از رسانه های رسمی و مورد تایید وزارت بهداشت پیگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به رعایت پروتکل ها در مکان های تجمیعی اشاره کرد و گفت: همزمان با بهتر شدن وضعیت کرونای استان باید دقت کنیم رعایت پروتکل‌ها کاهش نیابد بلکه ارتقا پیدا کند.

 مجموع مبتلایان کرونا در استان ایلام ۵۶ هزار و ۳۲ نفر و مجموع فوتی ها تا این لحظه ۹۹۳ نفر است.

شهرستان های ایلام، آبدانان، ایوان، دهلران، مهران، ملکشاهی،چرداول، هلیلان و چوار در وضعیت قرمز و سیروان، دره شهر و بدره نی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ایلام/ کوثر موسوی

 

 

کدخبر: 718706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟