تمدید 2 ماهه طرح ترخیص فوق العاده خودروهای توقیفی

سرهنگ فضل الله شیری در گفت و گو با خبرنگار رکنا در کرمانشاه اظهار داشت: طرح تسهیل در ترخیص فوق العاده خودرو های توقیفی که از 18 خرداد ماه سال جاری آغاز شده با اتمام مهلت دوماهه آن با تدبیر رئیس پلیس راهور ناجا تا 18 مهرماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر اقدامات و خدمات گسترده ای به مردم ارائه شده است، عنوان کرد: طرح تقسیط جریمه های رانندگی (برای اولین بار در کشور) نوبت دهی اینترنتی، طرح کاهش مراجعان به پلیس راهور، سیستمی کردن توقیف و رفع توقیف قضائی، ترخیص موتور سیکلت های رسوبی ( تحویل ۲ هزار دستگاه به مالکان) و ... از جمله این اقدامات است.

سرهنگ شیری ادامه داد: ۶۰ درصد این خودروها به خاطر تخلفات رانندگی توقیف شده اند و ۴۰ درصد نیز مربوط به تخلفات در حوزه انتظامی است که دستور قضایی دارد و برای ترخیص هم به دستور قضایی نیازمند است.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه در ادامه افزود: خودروهای فرسوده و همچنین خودروهایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند از این خدمات مستثنی هستند.

وی همچنین درخصوص پرداخت عوارض شهرداری و داشتن معاینه فنی خودروهای توقیفی گفت: هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری برای خودروهای ترخیصی و همچنین نیاز به معاینه فنی وجود ندارد و مالکان یا متصرفان بعد از ترخیص لازم است نسبت به پرداخت و انجام آن ها اقدام کنند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 719017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟