خریداری ۱۶۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ علی نوبخت  ارزش ریالی این میزان محصول خریداری شده را هشت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ به تولید کنندگان گندم پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تمامی مطالبات گندم‌کاران تا چهارم شهریورماه امسال افزود: محصول خریداری شده بر اساس نوع و کیفیت گندم در سیلو‌های استان اردبیل ذخیره سازی شده و مشکلی در ذخیره گندم در استان وجود ندارد.

برداشت تضمینی گندم در استان اردبیل از حدود سه ماه پیش از مزارع شمال استان آغاز شده و همزمان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نیز در ۴۴ مرکز خرید شروع شده است که همچنان ادامه دارد.

محصول گندم با حدود ۳۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و با پیش بینی تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد، ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

 

کدخبر: 716878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟