افزایش ظرفیت سردخانه های نگهداری سیب‌زمینی
به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل "  استاندار اردبیل در بازدیداز سردخانه‌های سیب زمینی اردبیل با بیان اینکه تا یک ماه دیگر برداشت سیب‌زمینی از مزارع این استان آغاز می‌شود، گفت: کارشناسان کشاورزی برداشت ۸۵۰ هزار تن محصول سیب‌زمینی از مزارع دشت اردبیل را برای سال‌جاری پیش‌بینی کردند.

اکبر بهنامجو افزود:پس از سپری شدن ماه‌های فروش عادی ، ‌از پاییز همه سردخانه‌ها برای انبار سیب‌زمینی آماده خواهند شد.

وی تصریح کرد : امسال حدود ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌ها و انبار‌های نگهداری سیب‌زمینی استان اضافه می‌شود تا جلوی ارزان فروشی و فاسد شدن این محصول راهبردی گرفته شود.

استاندار اردبیل گفت : ظرفیت سردخانه‌های این استان در گذشته ۱۲۰ هزار تن بود که در راستای کمک به کشاورزان در زمینه نگهداری سیب‌زمینی، از ابتدای سال‌جاری ۳۵ هزار تن دیگر به ظرفیت مجموعه سردخانه‌ها اضافه شد.

وی افزود  : یکی از این سردخانه‌ها که در حاشیه شهر اردبیل در دست ساخت است که با ظرفیت سه هزار تن تا پایان زمان برداشت محصول سیب‌زمینی تکمیل خواهد شد.

کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی به سردخانه‌داران و احداث سردخانه‌های جدید در استان

بهنامجو از کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی به سردخانه‌داران و ساخت  سردخانه‌های جدید در استان اردبیل خبر داد و گفت: این اعتبار در امر ساخت و سرمایه گردش است تا مشکلات نگهداری از سیب‌زمینی و جلوگیری از ضایعات آن در استان برطرف شود.

وی ادامه داد: صادرات بخش مهمی از کار است که کمک می‌شود تا کشاورزان در فصل مناسب این کار را انجام دهند و در کنار آن ظرفیت صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در استان اردبیل ۹۰ هزار تن بود که امسال مجوز ۱۲۵ هزار تن دیگر نیز صادر شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بیشتر کشور‌های حاشیه خلیج فارس متقاضی سیب‌زمینی دشت اردبیل هستند، ابزار امیدواری کرد: با توسعه و گسترش زیرساخت‌های صادرات بتوان در امر نگهداری و بسته‌بندی این محصول نسبت به گذشته موفق‌تر عمل کرد و بذر امید را در دل کشاورزان زحمتکش کاشت.

بهنامجو تاکید کرد: با توجه به ایجاد طرح‌های بزرگ صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و احداث سردخانه‌های بزرگ و کوچک در استان اردبیل، چشم‌انداز روشنی برای بخش کشاورزی و رونق این بخش شاهد خواهیم بود.

استان اردبیل با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی از جمله سیب‌زمینی، چهار درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

کدخبر: 702273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟