بازگشت خرس قهوه ای به دامان طبیعت + فیلم
حجم ویدیو: 2.95M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

به گزارش خبرگزاری رکنا از کرمانشاه، اصغر آغاز اظهار داشت: پنجشنبه مورخ چهارم شهریورماه ۱۴۰۰ پیرو گزارشات همیاران محیط زیست، مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در بستر رودخانه طلسم، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو با همکاری و مساعدت مردم طبیعت‌دوست روستای طلسم با دستور مدیرکل اداره محیط زیست به محل اعزام شدیم.

وی ادامه داد: پس از مقید کردن حیوان با ظاهری ورم کرده و نابینا، با هماهنگی‌های بعمل آمده با فرماندار و رئیس شبکه بهداشت شهرستان دالاهو، حیوان را جهت تصویربرداری و سونوگرافی به مرکز شبکه بهداشت منتقل کردیم و خوشبختانه علائم تیرخوردگی و یا شکستگی در جمجمه و بدن حیوان مشاهده نشد.

رئیس اداره محیط زیست دالاهو ادامه داد: مشاهدات بعد از انجام سونوگرافی حاکی از این بود که اندام‌های درونی حیوان ملتهب و مخاط حاوی خون است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به علائم حیوان و تشخیص، که مارگزیدگی بود بلافاصله برای حیوان پادزهر مار تزریق وریدی شد و جهت ادامه مداوا حیوان به اداره محیط زیست شهرستان دالاهو منتقل و پروسه درمانی شامل سرم تراپی، ضدالتهاب، مسکن و تقویتی برای حیوان انجام پذیرفت، شدت التهاب و ورم در ناحیه سر و صورت و جمجمه حیوان به قدری زیاد بود که حیوان قادر به دیدن نبوده و بدلیل ورم زیاد چشم‌های خرس کاملا بسته بود.

آغاز افزود: در روز جمعه دومین روز مداوا انجام پذیرفت، وضعیت عمومی حیوان رو به بهبودی و التهاب سر و صورت آن تا حدودی فرونشست و ریتم تنفسی به حالت نرمال برگشت و پس از بازگشت قدرت بینایی، حیوان در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 715926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟