پروژه های زیربنایی راهداری روستایی اردبیل نیازمند اعتبار

به گزارش خبرگزاری رکنا اردبیل : کلیم‌الله وثوقی در بازدید از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل اظهار داشت: تعدد سرعت‌گیر‌ها در جاده‌های شهری و روستایی سبب نارضایتی رانندگان شده و بنده به شدت مخالف سرسخت سرعت‌گیر در جاده‌ها هستم.

وی بیان کرد: سرعت‌گیر‌های موجود در جاده‌ها بیشترین ضربه را به منافع کشور در بخش خودرویی و حمل و نقل عمومی وارد می‌کنند و سرعت‌گیر‌ها باید استاندارد باشد تا به عنوان سکوی پرش مورد استفاده قرار نگیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اجرای ۷۳ پروژه زیربنایی راهداری در روستا‌های استان را نیازمند ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: با اختصاص ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی نمی‌توانیم تمامی پروژه‌ها را تکمیل کنیم، اما در تلاشیم تا عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز شود و در سال‌های آتی با جذب اعتبارات لازم شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

وثوقی درباره اولویت توزیع اعتبارات نیز اظهار کرد: آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در اولویت کاری قرار دارد که بر این اساس کار‌های اجرایی و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌ها ابلاغ و اعلام شده است.

عضو شورای اداری استان محدودیت فصل کاری را به عنوان یک دغدغه اساسی یادآور شد و اضافه کرد: البته در برخی از شهر‌ها نظیر پارس‌آباد، سرعین و نیر عملیات آسفالت‌ریزی با تلاش پیمانکاران در راه‌های روستایی شروع شده و روکش آسفالت در سایر مناطق نیز به سرعت به انجام می‌رسد.

وی به برخی از راه‌های روستایی در اردبیل با عمر آسفالت بالای ۱۵ سال و حتی ۲۰ سال اشاره کرد و گفت: عملیات روکش آسفالت با اولویت این پروژه‌ها اجرا خواهد شد.

 

کدخبر: 714056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟