بهره‌برداری از ۶ بندخاکی در «ماسان کوپ» شرق گلستان

به گزارش رکنا از گلستان،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: با مشارکت جوامع محلی ۶ بند خاکی در حوزه «ماسان کوپ» با مجموع اعتبار ۸۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فرشید رحمانی اظهار کرد: در راستای کنترل گالی در روستای «ماسان کوپ» شهرستان گنبدکاووس با مشارکت جوامع محلی این بندهای خاکی احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح  کرد: این بندهای خاکی قبل از بارش‌های رگباری چند روز گذشته به بهره‌برداری رسیده و حدود ۶۵۰ هزار مترمکعب آب بارش‌ها در این بندها آبگیری شده است.

وی بااشاره به  بندخاکی  احداث شده در روستای «ماسان کوپ» گفت: به دلیل خشکسالی‌های مکرر این زمین‌ها بلا استفاده مانده است که با احداث بند خاکی هدف این است که آب‌های ناشی از سیلاب را به سمت اراضی کشاورزی هدایت کنیم.

رحمانی  افزود: احداث بند خاکی روستای «ماسان کوپ»  منجر به رفع مشکل فرسایش خاک و بهبود بهره برداری از مراتع می شود .

وی ادامه داد: ساکنین این منطقه با مشکل کم آبی برای کشاورزی مواجه هستند و بیکاری از مشکلات جوانان این روستا بشمار می رود.

رحمانی در پایان اضافه کرد : کمبود آب و نیازهای روزمره بند سازی و سد سازی را جزو نیاز منطقه دراورده است اما در شرایطی که فقر و زیاده خواهی دو عامل عمده تخریب منابع طبیعی کشور و استان شده است نباید برای حفظ منابع طبیعی در حد شعار به آن بپردازیم بلکه باید به سمتی برویم که راهکارهای اجرایی چون احداث بندهای خاکی، گابیون و...را در سایه برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم.


کرامتی /گرگان

کدخبر: 709928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟