توزیع اعتبار برای اجرای ۷۳ پروژه راه روستایی در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از توزیع بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۷۳ پروژه راه روستایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ وثوقی در بازدید از محور‌های اردبیل - سرچم و خلخال گفت: مجلس امسال اعتبار ویژه‌ای را برای توسعه راه‌های روستایی در نظر گرفته که سهم استان اردبیل ۱۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: با اولویت روستا‌های بالای ۱۰۰ خانوار ۵۰ و ۲۰ خانوار این منابع توزیع می‌شود که به عنوان نمونه در شهرستان اردبیل برای ۹ پروژه ۱۴ میلیارد تومان، بیله‌سوار ۱۱ میلیارد تومان، پارس‌آباد ۱۰ میلیارد تومان، اصلاندوز ۷ میلیارد تومان، گرمی ۱۰ میلیارد تومان، خلخال ۲۰ میلیارد تومان، نمین ۳.۵ میلیارد تومان با عدالت تقسیم و توزیع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به اعتبارات حوزه نگهداری راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: پیش از این از محل اعتبارات استانی برای این حوزه منابع در نظر گرفته می‌شد که متأسفانه در سال‌های اخیر این امر مورد غفلت قرار گرفته است.

وثوقی با بیان اینکه قرار شده از امسال در اعتبارات استان‌ها و همچنین توزیع شهرستانی، فرمانداران توجهی جدی به نگهداری راه‌ها و همچنین نوسازی ناوگان راهداری کنند گفت: سال گذشته موفق شدیم مجوز خرید ۱۰ دستگاه لودر را برای هر شهرستان به ارزش ۳۵ میلیون تومان دریافت کنیم که انتظار می‌رود امسال از محل منابع ملی و استانی در این زمینه خرید سایر دستگاه‌های راهداری نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: فرمانداری‌ها باید برای تأمین لاستیک و سوخت مورد نیاز ماشین‌آلات راهداری اعتبار لازم و مستمر را در نظر بگیرند تا در این حوزه امر راهداری با مشکلاتی روبه‌رو نشود.

وثوقی وضعیت ناوگان راهداری را نامناسب و غیر قابل قبول خواند و خاطرنشان کرد: ما نیازمند تزریق منابع جدید برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن در حوزه راهداری هستیم که در این زمینه در کنار اعتبارات ملی باید ۵۰ درصد اعتبارات نیز از طریق استانی تأمین شود.

وی گفت: امسال برای تکمیل پروژه‌های کمربندی بیله‌سوار، تقاطع نمین و پروژه‌های عمده راه روستایی منابع خوبی پیش‌بینی شده تا با تأمین آن بتوان این پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

 

کدخبر: 700845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟