نوبت‌گیری اینترنتی برای اهدای خون در ایام محرم

به گزارش خبرنگار رکنا از گرگان، سیدصادق بنی عقیل اظهارکرد: همه ساله تعداد زیادی از اهداکنندگان خون در روزهای عاشورا و تاسوعا به مراکز ما مراجعه می‌کنند، اما امسال با توجه به شیوع کرونا از آن‌ها درخواست شده تا ادای این کار خداپسندانه را به روزهایی خاص موکول نکنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به اینکه ثبت نام اهدای خون در ماه محرم اینترنتی شده است، بیان کرد: افراد می توانند به سایت انتقال خون مراجعه و نام نویسی کنند تا یک روز خاص برای حضور آنها مشخص شود.

بنی عقیل اهداف این طرح را جلوگیری از تجمع جمعیت عنوان کرد و گفت: با این روش همچنین اهدای خون فقط در مناسبت‌های مذهبی خاص انجام نمی‌شود.

وی توضیح داد: زمانی که میزان اهدای خون در روزهای خاص مانند عاشورا و تاسوعا افزایش یابد به دلیل اینکه فرآورده های خونی عمر مشخصی دارند، ممکن است بخش زیادی از خون‌های اهدایی از بین می‌رود که البته با نام نویسی اینترنتی، اهدای خون نظم و ماندگاری می یابد.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تأکید کرد: در مراکز انتقال خون همه شیوه نامه های بهداشتی رعایت شده و مراجعه کنندگان هم غربالگری شده و ملزم به استفاده از ماسک هستند.


گرگان-کرامتی

کدخبر: 712741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟