بازدید مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از دفتر رکنا در گلستان

به گزارش رکنا از گرگان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت:مشکلی برای واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد نداریم و بیش از ۶۰ درصد جامعه هدف ما از جمله والدین معزز شهدای استان تاکنون واکسینه شده اند.

اسرافیل وزیری  افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی  یکی از گروه‌های اولویت‌دار در دریافت و تزریق واکسن کرونا، جانبازان هستند که به دلیل مجروحیت‌های ناشی از جانبازی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 1800 نفر از جامعه ایثارگر  و خانواده شهدا در استان گلستان واکسن کرونا  خود را دریافت کرده‌اند.

 وزیری با اشاره به لیست ارائه شده به نظامی پزشکی حدود 3600 نفراز جانباز، ایثارگر و خانواده شهدا ، افزود: در مرحله نخست جانبازان ۷۰ درصد استان و در مرحله دوم به جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسن کرونا تزریق شد که انها جز بیماران خاص هم قرار میگرفتن .

وی، تصریح کرد: هم اکنون  واکسیناسیون کرونای جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد و همسران جانبازان ۷۰ درصد در حال انجام است و هیچ گونه محدودیتی و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی تاکید کرد:ایثارگرانی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، باید تا پایان واکسینه شدن تمام افراد جامعه علیه این بیماری همچنان تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: طرح پایش سلامت با هدف خدمات‌دهی مطلوب درمانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دستور کار بنیاد شهید استان قرار دارد و والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت، در اولویت گروه‌های ایثارگری پایش سلامت هستند.

وزیری  اضافه کرد:این طرح، با هدف تشخیص زود هنگام بیماری‌ها، پیشگیری از هزینه‌های درمان، کمک به بهبود سلامتی و کاهش مشکلات و دغدغه‌های درمانی جامعه ایثارگران اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان اضافه کرد که تزریق واکسن به سایر اعضای جامعه ایثارگری گلستان اعم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مطابق با اولویت‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، با جدیت ادامه دارد.

گرگان /کرامتی

 

 

 

کدخبر: 712550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟