به گزارش خبرگزاری رکنااز مازندران، "مقدم بیگلریان" با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس قرارداد منعقده بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه تجارت نو در سال۱۴۰۰؛ همه مشترکین خانگیِ شهری و روستایی و همچنین مشترکین تجاری، تحت پوشش بیمه خسارت های مالی و جانی، اعم از فوت، نقص عضو، از کار افتادگیِ کلی و جرئی، هزینه های پزشکی و خسارت های ناشی از گاز طبیعی مانند حوادث انفجار، آتش سوزی و مسمومیت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم برای هیچ یک از مشترکین عزیز حادثه‌ای اتفاق نیفتد، ابراز داشت: مشترکین محترم می توانند در صورت بروز هر گونه حادثه ی مرتبط با مصرف گاز طبیعی، سریعا به 194 امداد گاز و یا نیروهای گازبان در روستاها اطلاع داده تا پس از انجام مقدمات قانونی، از این بیمه بهره مند شوند.

سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه به ازاء هر واحد مسکونی، ماهیانه مبلغ ۲۰۰۰ ریال از مشترکین خانگی شهری و از مشترکین خانگی روستایی مبلغ ۱۰۰۰ ریال در قبوض گاز اخذ می‌شود، عنوان کرد: ملاک محاسبه و تعیین حق بیمه مشترکین خانگی شهری و روستایی هر دوره براساس صورتحساب‌های مصرف کنندگان گاز طبیعی است.

بیگلریان ادامه داد: حق بیمه هر واحد مشترک تجاری شهری، ماهیانه ۱۰۰۰۰ ریال و هر واحد مشترک تجاری روستایی نیز ۵۰۰۰ ریال است.

وی تصریح کرد: گاز مازندران به عنوان طرف اول قرارداد و به عنوان نماینده مشترکین موظف است ظرف ۱۵ روزکاری بعد از اطلاع از وقوع حادثه آن را به شرکت بیمه اعلام کند.

سرپرست شرکت گاز مازندران اذعان داشت: برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال به وارثین متوفی، نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، غرامت پرداخت خواهد شد.

بیگلریان در ادامه افزود: حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و جبران خسارت مالی به واحد‌های مسکونی و مشاعات اشخاص ثالث در هر حادثه و به ازاء هر یک از موارد مذکور به عنوان یک واحد مستقل مبلغ ۵ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال غرامت پرداخت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: عدم تطابق وسایل گازسوز، سیستم لوله کشی، دودکش با استاندارد‌های مربوطه در واحد مسکونی مشترکین خانگی حادثه دیده که وفق قانون مشمول پرداخت حق بیمه هستند مانع بهره‌مندی از تسهیلات و پوشش بیمه‌ای نخواهد شد.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه ارائه نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت فوت، نقص عضو و جراحات و همچنین ارائه نظریه سازمان آتش نشانی یا شرکت گاز مبنی بر تایید وقوع حادثه الزامی است، گفت: بیمه گر حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده ملزم به پرداخت غرامت خواهد بود.

گفتنی است در حال حاضر بیش از یک میلیون و 583  هزار مشترک از خدمات شرکت گاز مازندران بهره‌مند هستند.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 712287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟