بازدید فرمانده سپاه کربلا از ذخیره‌گاه میانکاله/ استفاده از پهپاد برای شناسایی عاملان آتش‌سوزی

به گزارش خبرگزاری رکنا ازساری، شبه‌جزیره میانکاله در منتهی‌الیه جنوب‌شرقی دریای کاسپین در استان مازندران یکی از شگفتی‌های شمال ایران است، محیطی دست‌نخورده در استان مازندران که با ویژگی‌های منحصربفرد طبیعی مانند نگینی در استان و کشور می‌درخشد. 

این روزها اما آتش‌سوزی‌هایی زیادی در این منطقه اتفاق می‌افتد، سریال تلخ آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده میانکاله گویا از حالت عادی خارج شده چراکه در این منطقه حتی در یک روز، دو یا سه بار آتش‌سوزی رخ می‌دهد.

محیط‌بانان در آن هوای گرم و شرجی منطقه، هنوز آتشی که روشن شده را کاملا خاموش نکرده‌اند که آتش بعدی روشن می‌شود، با دستان خالی و بدون امکانات و تجهیزات از جان خود مایه می‌گذارند تا جان طبیعت را نجات دهند.

علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله چندی پیش در گفت‌وگو با فارس بیان کرده بود که  آتش سوزی‌های مکرر در این منطقه محیط‌بانان میانکاله را خسته کرده است، وی با ابراز گلایه از سازمان جهاد کشاورزی و مجموعه منابع طبیعی استان مازندران که متولی در بحث اطفا حریق اراضی طبیعی و ملی هستند، خواستار ورود جدی آنها به این موضوع شده بود.

کلانه گفته بود که حتی یک ماشین آتش‌نشانی استاندارد ندارند، فقط یک تراکتور دارند که یک تانکر آب به آن وصل کرده و یک پمپ روی آن بسته‌‌اند اما محیط‌بانان با جان و دل با همین امکانات کم آتش را خاموش می‌کنند.

 

انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 711958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟