به گزارش خبرگزاری رکنا از اردبیل،  حسین دشتی بعدازظهر امروز در حاشیه افتتاح آشپزخانه «اطعام حسینی» مرکزنیکوکاری مهرپرور با حضور خیران و مسؤولان اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، ۲۵ آشپزخانه «اطعام حسینی» افتتاح شد.

وی افزود: این آشپزخانه‌های «اطعام حسینی» در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری رسید تا از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر با طبخ غذای گرم پذیرای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان این‌که ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در نخستین روز از ماه محرم توسط مرکزنیکوکاری مهرپرور طبخ شده است، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تلاش داریم با کمک نیکوکاران بتوانیم همچون سنوات گذشته یاریگر محرومان جامعه به‌خصوص در شرایط سخت کرونایی فعلی باشیم.

دشتی با اعلام اینکه در زمینه طبخ غذای گرم آشپزخانه‌های مناسبی در سطح استان تدارک دیده شده است، بیان کرد: این آشپزخانه‌ها با رعایت اصول بهداشتی فعالیت دارند تا هیچ مشکلی در زمینه طبخ و توزیع غذای گرم صورت نگیرد.

۱۶ هزار سبد کالا در محرم و صفر توزیع می‌شود

وی با اشاره به این‌که درصدد هستیم ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۶ هزار سبد کالا را در ماه‌های محرم و صفر بین مددجویان و خانوار مستمند استان توزیع کنیم، گفت: ساماندهی توزیع نذورات در بین فقرا و محرومان از اساسی‌ترین اهداف طرح «اطعام حسینی و احسان حسینی» است تا کمک‌های مردمی به درستی در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: مراکز نیکوکاری می‌کوشند تا با توسعه مشارکت‌های مردمی مشکلات خانوار بی‌بضاعت را به حداقل رسانده و یاریگر آن‌ها در توانمندسازی و خوداتکایی باشند.

دشتی اظهار کرد: نیکوکاران می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۴۵*۸۸۷۷* به آسان‌ترین شکل ممکن و با گوشی همراه خود در طرح «احسان حسینی و اطعام حسینی» مشارکت کنند و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نیز در اختیار مردم خیر استان اردبیل قرار دارد تا بتوانند به سادگی کمک‌های خود را پرداخت نمایند.

 

کدخبر: 712036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟