صنایع کوچک و متوسط ۹۵ درصد صنایع اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ،بهزاد مهدوی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضمن تبریک فرا رسیدن این روز بر تلاشگران و کارآفرینان عرصه تولید گفت: با مشاهده آمار و اطلاعات مشاهده می‌شود که بیش از ۹۵ درصد صنایع استان مربوط به صنایع کوچک و متوسط است که به همین منظور، روز ۲۱ مرداد فرصتی است که هم صنایع کوچک را بهتر بشناسیم و هم چالش‌ها و فرصت‌هایی که در بخش اقتصاد، گریبان این واحد‌های تولیدی است را شناسایی و در جهت رفع مشکلات آنان گام برداریم.

او بیان کرد: نامگذاری ۲۱ مرداد به عنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک، نشان از اهمیت توجه به جایگاه این نوع صنایع در افزایش تولید و اشتغال کشور دارد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط در کشور ما، بر اساس شاغلین در این بخش شناسایی می‌شوند به نحوی که واحد‌های تولیدی زیر ۱۰ نفر شاغل به عنوان صنایع خرد، بین ۱۰ تا ۵۰ نفر را صنایع کوچک، ۵۰ تا ۱۵۰ نفر به عنوان صنایع متوسط و بالای ۱۵۰ نفر را صنایع بزرگ تشکیل می‌دهند.

مهدوی یادآور شد: در بخش حمایتی صنایع کوچک، حمایت‌های مختلفی از این نوع صنایع توسط این شرکت انجام می‌شود که هر یک از این حمایت‌ها در راستای افزایش تولید و اشتغال واحد‌های تولیدی می‌باشد.

سازمان صنعتی برای اولین بار مورخ ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۴۳ تاسیس شد. این سازمان به منظور برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مربوط به نواحی صنعتی تشکیل شد و متعاقبا در سال ۱۳۴۷ سازمان صنایع کوچک و حوزه‌های صنعتی ایران به منظور گسترش صنایع کوچک و تامین وضعیت رفاهی و مدد رسانی به سرمایه گذاران وابسته به شروع به فعالیت نمود.

به همین مناسبت ۲۱ مرداد روز جهانی حمایت از صنایع کوچک نامگذاری گردید.

 

کدخبر: 711347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟