اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای آبگیری کامل سد گلورد

به گزارش رکنا از ساری،در جلسه هیات دولت که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری برگزار شد با اختصاص اعتبار به وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی موافقت گردید.

با پیگیری های مقام عالی دولت در مازندران، براساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای برای آبگیری کامل سد گلورد و تأثیر آن در پیشگیری از سیلاب شهرستان نکا در استان مازندران و احداث راه و پل جایگزین (راه روستایی واقع در پایین تر از آب دریاچه سد مذکور) و برقراری ارتباط جاده ای روستاهای بالادست، به وزارت نیرو اختصاص یافت.

سد گلورد گرچه قبلا آبگیری شده لیکن عدم تکمیل پل بزرگ روی دریاچه و راه روستایی، عملا بطور 100 درصد آبگیری نشده است. بهمین دلیل با پیگیری های بعمل آمده از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و مکاتبات و رایزنی های استاندار و پیگیری های شرکت آب منطقه ای، خوشبختانه با مکاتبات وزیر کشور با سازمان برنامه و بودجه و طرح آن در هیات دولت، دولت مصوب نمود که 100 میلیارد تومان یادشده را اختصاص دهد و اکنون نیز در حال ابلاغ به استان هست تا موارد مورد اشاره پیگیری و تکمیل شود و سد تکمیل و آبگیری؛ بطور کامل انجام شود.

علاوه بر این اعتبار؛ اعتبارات دیگری نیز این طرح در پیوست بودجه ای خود داشته از جمله 28 میلیارد در پیوست بودجه، 15 میلیارد از محل متوازن و از محل بند واو نیز 20 میلیارد هم اخیرا ابلاغ شده که افزون بر 100 میلیارد تومان اعتبار فوق است.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 711994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟