دستگیری طراح نرم افزار جعلی همراه بانک در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، سرهنگ آرش ابراهیمی در تشریح این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان خرم آبادی با مراجعه به پلیس فتا استان از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به مبلغ 3 میلیارد ریال خبر داد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد برداشت های غیرمجاز از حساب شاکی کلا از طریق همراه بانک وی انجام شده است که با بررسی اپلیکیشن همراه بانک متعلق به شاکی معلوم شد که شخص یا اشخاص دیگری به همراه بانک فرد قربانی دسترسی دارند.

سرهنگ ابراهیمی گفت: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا و بررسی تلفن همراه شاکی معلوم شد که نرم افزار همراه بانکی که شاکی بر روی تلفن همراه خود نصب کرده، جعلی بوده است که کلاهبرداران با طراحی آن موفق به سرقت اطلاعات حساب کاربری شاکی شده اند و از آن طریق اقدامات مجرمانه خود را انجام می داده اند.

رئیس پلیس فتا استان لرستان افزود: با هماهنگی مرجع قضایی مبلغ 3 میلیارد ریال که از حساب شاکی برداشت شده بود به وی عودت  داده شد  و پرونده همراه کلیه مستندات مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال داده شد.

سرهنگ آرش ابراهیمی بیان داشت: بانکداری الکترونیکی یکی از ابزارهایی است که تا حدودی توانسته آسایش و راحتی را برای شهروندان ایجاد نمایند ولی استفاده از آن نیازمند آموزش هایی است که شهروندان در صورت لازم  می بایست آنرا فرا بگیرند لذا از هموطنان خواستاریم با ارتقاء سواد رسانه ای خود، نسبت به کاهش آسیب دیدگی های احتمالی در حوزه سایبری خود را واکسینه نمایند

این مقام مسئول ضمن اعلام آمادگی پلیس فتا در راستای ارائه مشاوره حضوری به افراد گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir  لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا گزارش دهند.

مهدی زکی‌پور| لرستان

 

 

کدخبر: 711730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟