کلاهبردار  میلیاردی در لاهیجان دستگیر شد

به گزارش رکنا رشت، فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار ۶۰۰ میلیارد ریالی با درج آگهی جشنواره پیش‌فروش گوشی تلفن همراه در شهرستان لاهیجان خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتای شهرستان لاهیجان مدعی شد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی کرده آشنا و پس از توافق برای خرید گوشی با حضور در شرکت وی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت کرد، اما پس از گذشت ۶ ماه از موعد تحویل، این فرد به وعده خود عمل نکرد و در مراجعه‌های بعدی، با تعطیلی این شرکت مواجه شده است.

وی با بیان اینکه پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، مدیر این صفحه فضای مجازی شناسایی و در شهرستان لاهیجان دستگیر شد گفت: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان کرد، حدود ۳ سال قبل یک صفحه اینستاگرامی را با هدف فروش گوشی تلفن همراه ایجاد کرد که آبان ماه پارسال با تاسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده، باعث جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان شدم.

فرمانده انتظامی گیلان از ثبت سفارش هزار دستگاه تلفن همراه در این جشنواره پوشالی و کلاهبرداری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریالی متهم خبر داد و گفت: این پرونده با ۴۰۰ شاکی در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

سردار عزیزالله ملکی از معرفی متهم ۲۸ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و افزود: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی از طریق نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir، مراجعه حضوری و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس در میان بگذارند. 

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 708306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟