پیشگیری کرونا مهم تر از همه فعالیت‌ها است

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: متاسفانه فراگیری کرونای دلتای هندی بسیار گسترده است در حال حاضر ۵۵۷ نفر بستری در بیمارستان‌ها و ۳۰۰ نفر هم بستری موقت وجود دارد.

به گزارش رکنا از اردبیل ، بهنام جو با بیان اینکه این ویروس به کودکان زیر ۱۸ سال هم رحم نکرده افزود: ضریب سرایت موج اخیر بسیار سنگین‌تر از موج چهارم است که این باعث شده تخت‌های بیمارستانی پر شود و کیفیت خدمات نیز کاهش یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در پیک‌های گذشته همکاری مردم با ستاد مدیریت کرونا بیشتر بوده است تصریح کرد: متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کمتر از ۵۰ درصد اعلام شده و عادی انگاری کرونا باعث می‌شود بستری‌های خانوادگی و فامیلی افزایش یابد بنابرین تنها راه پیشگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

بهنام جو افزود: با توجه به اینکه تردد خودرو‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز و از شهر‌های قرمز به شهر‌های زرد و نارنجی ممنوع است، گاهی افراد به جرایم سنگین هم توجه نمی‌کنند و این بی توجهی‌ها باعث انتقال ویروس و جهش آن در جامعه می‌شود.

او با اعلام اعمال محدودیت‌های شدید در پیک پنجم تصریح کرد: متاسفانه در جریان انتخابات انتخابات شهر و روستا، دوره همی‌های انتخابات در ستاد‌ها و خانه ها، دوره همی‌های خانوادگی، شروع و افزایش مراسم عروسی‌ها در آستانه ماه محرم، عادی انگاری در مراسم ترحیم و باز شدن مغازه‌ها و رستوران‌ها و موارد دیگر همه دست به دست هم داده تا بستری‌های پیک پنجم نسبت به پیک‌های گذشته بیشتر شود.

تعطیلی آب گرم‌های معدنی و مراکز گردشگری

نماینده عالی دولت در استان اردبیل اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مدیریت کرونا کلیه آب‌های گرم معدنی و مراکز گردشگری تعطیل می‌شود و هتل‌ها نیز مسافر جدید پذیرش نخواهند کرد و مسافرانی که از گذشته در استان مستقر هستند آن‌ها نیز به خانه‌های خود بر می‌گردند.

بهنام جو ادامه داد: همه رستوران‌ها و غذا خوری‌ها باید بیرون بر باشند، در این مورد با همکاری قرارگاه شهید سلیمانی اکیپ‌های نظارتی را افزایش دادیم و با دو سه هفته مراغبت‌ها و نظارت‌ها بیشتر باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه جلسات متعددی با هیئت امنای محلات شش گانه برگزار می‌کنیم، افزود: تاکید همه رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت فاصله است و هرگونه دسته گردانی و برگزاری مراسم در فضا‌های بسته و داخل مساجد در شهر‌ها و روستا‌ها ممنوع خواهد بود.

 

هرگونه دوره همی و مراسم عروسی باید تعطیل شود

بهنام جو با تاکید بر اینکه از این تاریخ تا شرایط عادی هرگونه دوره همی و مراسم عروسی باید تعطیل شود ادامه داد: حتی برگزاری مسابقات ورزشی در سالن‌ها و مراسم باید تعطیل شود تا به شرایط عادی برگردیم.

او اضافه کرد: تجربه در پیک‌های گذشته نشان داده تنها راه کاهش این ویروس همکاری مردم و رعایت پروتکل‌ها بوده و واکسن تنها از مرگ و میر حتمی پیشگیری می‌کند، اما افرادی که واکسینه شده اند ناقلان بدون علایم هستند که باید برای حفظ جان عزیزان خود رعایت کنند.

 

کدخبر: 709889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟