کمبود بیمارستان در اردبیل؛ هزار تخت برای ۳۱ هزار بیمار نیازمند بستری

به گزارش رکنا، مقابل بیمارستان‌های اردبیل همراهان بیمارانی دیده می‌شود که از شهر و روستا به مرکز استان مراجعه کرده‌اند. نبود مکانی برای همراهان بیمار، صحنه دردناکی را در مقابل هر بیمارستان رقم زده و بیمارستان نیز خود را مسئول وضعیت همراهان نمی‌داند.

اما صحنه دردناک‌تر در داخل محوطه‌های بیمارستانی است که در نگاه اول به جای تسکین مراجعه کننده، روحیه فرد را خسته و وامانده می‌سازد.

در سال‌های اخیر موضوع کمبود خدمات درمانی بارها مطرح شد و برخی تحرکات برای جبران آن نیز اعلام شده است اما در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های بیمارستانی در نیمه راه است و این در حالی است که مراجعه به مراکز درمانی در مقابل امکانات موجود اعداد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به گلایه‌های متعدد از کمبود امکانات بیمارستان‌ها گفت: 16 بیمارستان در کل استان و 11 مورد در دانشگاه دایر است و مجموع تخت های استانی 248 مورد و مجموع تخت‌های دانشگاهی نیز 1589 مورد است.

قدرت اخوان اکبری تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال 292 هزار و 818 نفر به اورژانس مراجعه کرده‌اند و از این تعداد 31 هزار و 422 نفر بستری شدند.

وی افزود: هرچند پروژه‌های بیمارستانی در حال احداث است اما ضریب اشتغال تخت در مراکز درمانی استان 67.4 درصد است و ضریب اشتغال تخت در کل تخت‌های درمای استان نیز 68 درصد محاسبه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در ارائه خدمات نیز با وجود کمبودها، با تمام توان در خدمت شهروندان هستیم.

احداث 1180 تخت بیمارستانی در اردبیل

اخوان اکبری افزود: به منظور پاسخ به نیاز شهروندان احداث بیمارستان هزار تخت خوابی برنامه‌ریزی شده که فاز نخست آن با 540 تخت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه مرکز تروما و سوختگی استان نیز با 129 تخت بستری رو به اتمام است، اظهار کرد: بیمارستان الحاقی مشکین شهر با 120 تخت بستری نیز از دیگر پروژه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: همچنین مرکز جامع دیالیز محوطه پردیس دانشگاه که از طریق خیرین سلامت در محل دانشگاه با 400 تخت بستری احداث می شود دیگر پروژه دانشگاه است.

اخوان اکبری سرانه تخت فعال در بخش دانشگاهی را 1.34 و در سطح کشوری 1.72 عنوان کرد و گفت: سرانه تخت فعال در سطح استانی نیز 1.73 مورد و در سطح کشوری 1.72 مورد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟