نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه

به گزارش رکنا رشت، نحوی نژاد عنوان کرد:شعار بهزیستی در گام دوم،  هوشمندسازی، محله‌محوری، سلامت اجتماعی خانواده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با عنوان این موضوع که تمام مردم  جمعیت هدف بهزیستی هستند  افزود: به دلیل اینکه بسیاری از  عملکردهای بهزیستی در راستای پیشگیری است بنابراین ما باید به تمامی مردم خدمات ارائه بدهیم.

ایشان با اشاره به اینکه در ۴۱ سال گذشته بهزیستی چهار مقطع را گذارنده است، عنوان کرد: دهه اول پیدا کردن هویت و تشکیل سازمان... ، دهه دوم ظرفیت سازی مراکز که همه با تفکر دولتی بوده ، دهه سوم جمع بندی و استفاده از تشکل های غیر دولتی و درگیر کردن خانواده‌ها و دهه چهارم هوشمندسازی عدالت گرایی  است.

نحوی نژاد در زمینه ی هوشمند سازی به عنوان نمونه اعلام کرد :خانواده هایی که تمایل به سرپرستی کودک  دارند به سامانه مراجعه کرده  و هرکسی که شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند سرپرستی کودک را دریافت کند.

ایشان همچنین عنوان کردند که بیش از 60 هزار خانوار تحت پوشش مستقیم بهزیستی گیلان هستند.

که از این تعداد 44 هزار خانوار دارای یک معلول و 670 نفر دارای دو معلول و یا بیشتر هستند. ایشان همچنین اعلام کرد که 35 درصد از معلولین خانم  و 65 درصد آقا هستند.

ایشان عنوان کردند که قریب  40 هزار نفر مستمری بگیر این سازمان هستند که از سال 97 تا الان 300 درصد افزایش مبلغ مستمری داشته اند.

دکتر نحوی تعداد تشکل های غیر دولتی در استان را 650 تشکل  اعلام کردند. 

و همچنین تعداد مراکز غیر دولتی را به شرح زیر عنوان کردند: 14 مرکز شبانه روزی بیماران ذهنی، 17 مرکز شبانه روزی سالمندان، 6 مرکز روانی مزمن شبانه روزی، و 57 مرکز روزانه که در این مراکز روزانه قریب به هزار نفر تحت پوشش و اموزش قرار دارند. 

رییس بهزیستی استان گیلان فعالیتهای سازمان را در هفته بهزیستی اینگونه عنوان کرد:

 افتتاح 72 پروژه در هفته بهزیستی، که مبلغی بالغ بر 67 میلیارد تومن برای آنها هزینه شده، افتتاح 5 مرکز روانشناختی، 3 مرکز حوزه توانبخشی، 3 مرکز اجتماعی، 59 طرح اشتغالزایی و همچنین واگذاری 60 واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش سازمان.

ایشان  ضمن قدردانی از خبرنگاران استان گیلان، عنوان کرد: سازمان بهزیستی باید ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد و این امر توسط خبرنگاران انجام می‌شود و اصحاب رسانه  واسط بین بهزیستی و مردم هستند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 706470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟