افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان پروژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشور

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مراسم که در محل پروژه پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در استان لرستان و به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور برگزار شد، گفت: امروز پروژه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در چهار حوزه نوسازی ناوگان، راه روستایی(ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه ها با اعتبار ۱۴۲۰۰میلیارد تومان تقدیم مردم می شود که ۵۰۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه راهداری است درمجموع طی سال گذشته و امسال ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار و به صورت امانی با امکانات این سازمان انجام شده است.

وی افزود: در حوزه بازسازی سیل و ساخت، تعمیر و بازسازی پل های آسیب دیده از سیل ۱۷۰ دستگاه و ۱۰۰ کیلومتر بازسازی راه به بهره برداری رسید.

 

امانی خاطرنشان کرد: در حوزه سیل افتخار داریم در کنار پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در مرز دو استانِ لرستان و کرمانشاه، این پروژه را به نام مبارک سردار دلها مورد بهره برداری قرار دهیم و امروز بازسازی ۴۰۰ کیلومتر از راه های آسیب دیده از سیل در دست اجرا است و ۵۰ دستگاه پل نیز باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسند.

وی گفت: در حوزه بهسازی راه ها، بازسازی و نوسازی ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری، روکش آسفالت محورهای شریانی به طول ۷۵۰ کیلومتر، روکش حفاظتی راه های شریانی ۳۵۰ کیلومتر، اصلاح ۳۰ نقطه پرحادثه، نصب۲۰۰ کیلومتر حفاظ نیوجرسی و نصب روشنایی در ۵۰ نقطه تکمیل شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان کامیون کشور، اقدام بزرگی که در راستای نوسازی ناوگان اجرایی شد ثبت سفارش ۳۶۴۳ دستگاه کامیون وارداتی زیر سه سال ساخت با سرمایه گذاری ۹۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی است که در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه از آنها آماده شماره گذاری است و امیدواریم با مساعدت دولت در این فرآیند تسریع صورت پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت جابجایی کالا در ناوگان بار جاده ای کشور گفت: درمجموع سالانه ۶۰۰ میلیون کامیون در راه های اصلی و شریانی کشور تردد می کنند که با وجود کرونا و تحریم ها و شرایط خاص کشور، سال گذشته جابجایی کالا از مرز ۵۰۲ میلیون تن گذشت و در ۴ ماهه امسال نیز ۱۵۴ میلیون تن کالا در کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۳درصد افزایش دارد.

در ادامه، افتتاح پروژه ها به دستور رئیس جمهور توسط مهندس امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دکتر خادمی استاندار لرستان صورت گرفت.

همچنین در مراسم جنبی این افتتاح که با حضور استاندار و مقامات محلی لرستان برقرار بود، نیز رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به روند سریع پروژه های بازسازی سیل در این استان گفت: در یکسال اخیر این دومین باری است که پروژه های لرستان با حضور رییس جمهور افتتاح می شود و نوید خوبی است برای مردم در پایداری سازمان راهداری به خدمت‌.

امانی سرعت پروژه های بازسازی لرستان به ویژه پل شهید سلیمانی با معماری خاص و زیبایی منظر منحصر به فرد آن را نشان دهنده تلاش بی وقفه و هماهنگی مجموعه استان و بخش خصوصی توانمند و در راس آن استاندار لرستان دانست و این هماهنگی را مورد تقدیر قرار داد.

هرآنچه در سیل از دست دادیم بهترش را ساختیم

 سید موسی خادمی استاندار لرستان هم در این مراسم با بیان اینکه "هرآنچه در سیل از دست دادیم بهتر از قبل ساختیم"، با سپاسگزاری از خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امیدواریم هرچه سریع تر سایر پروژه های باقی مانده از سیل نیز به سرانجام برسند.

افتتاح ۱۴۷ میلیارد تومان پروژه راهداری لرستان 

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز با ارائه گزارشی از خسارات سیل فروردین سال ۹۸ به استان گفت: امروز در استان لرستان ۲۸ دستگاه پل و ابنیه فنی راه آسیب دیده از سیل، ۴۶ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی و شریانی، بهسازی و آسفالت ۶۴ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار۱، روشنایی طولی به میزان ۵ کیلومتر و ۱۱ مورد روشنایی نقطه ای درمجموع با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی پل بتنی قوسی شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب با طول ۱۴۵ متر را از پروژه های شاخص استان عنوان کرد و افزود: پل های پران پرویز و حیات الغیب نیز از مهم ترین پروژه های مورد افتتاح استان به شمار می روند.

 

کدخبر: 705301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟