وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه ارتباطی در کشور| ثبت روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، داریوش امانی در مراسم بهره برداری از پروژه ها و طرح های حوزه راهداری و راه و شهرسازی که امروز در شهرستان پلدختر انجام گرفت، اظهار داشت: خیلی خرسندیم که امروز  از پروژه‌های حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور ریاست محترم جمهوری بهره‌برداری کنیم. 

 وی افزود: بر خودم وظیفه میدانم در حضور دکتر روحانی از همه راهداران و همکارانم که از دورترین نقطه کشور با دمای ۶۰ درجه تابستان و در دمای منهای ۴۰ درجه زمستان تقدیر کنم که با جانفشانی سعی می‌کنند بحث ایمن‌سازی و روانسازی جاده‌ها را داشته باشند و همچنین از زحمات دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای نیز قدر دانی کنم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای کار افزود: سال گذشته علیرغم  همه گرفتاری‌ها از جمله کرونا و تحریم‌ها ،از مرز ۵۰۲ میلیون تن جابه‌جایی کالا  گذشته ایم و در حال حاضر کالاهای مختلف به بنادر جنوبی سرازیر شده که در این ۴ ماهه ۱۵۴ میلیون تن جابه‌جایی کالا داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۷/۳ درصد رشد داشته است. 

 امانی در خصوص افتتاح پروژه های امروز گفت: ارزش این پروژه ها به مبلغ ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور است که ۵ هزار میلیارد تومان آن پروژه های راهداری است. 

وی با اشاره به طرح ابرار گفت: در خصوص احداث راه روستایی در مجموع ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در مدت دو سال با دستور مهندس اسلامی مقام عالی وزارت انجام شده که در این طرح با امکانات سازمان راهداری  زیرساخت‌ها آماده می شود  و در مرحله آسفالت توسط پیمانکار یا به صورت امانی انجام می پذیرد که خوشبختانه امروز ۴ هزار کیلومتر مورد افتتاح قرار می گیرد.

  امانی خاطر نشان کرد:در بحث راهداری فقط پروژه های مربوط به سال ۱۴۰۰ است که ساخت ،تعمیر و بازسازی راهها و پل های آسیب دیده از سیل را داریم. 

 وی همچنین به روکش آسفالت راه های شریانی  به طول۷۵۰ کیلومتر ،روکش آسفالت حفاظتی به طول ۳۵۰ کیلومتر، اصلاح نقاط پرحادثه ۳۰ نقطه، نصب حفاظ نیوجرسی ۲۰۰ کیلومتر و  نصب روشنایی در ۵۰ نقطه در سطح کشور اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث باز سازی راههای آسیب دیده از سیل  امروز افتخار داریم در کنار پلی هستیم که به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مزین شده و راه مواصلاتی بین دو استان لرستان و کرمانشاه است و در کنار این پل ،مسیر ها وپل های آسیب دیده از سیل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مابقی راههایی که آسیب دیده اند نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر در دست اجرا داریم و برای‌۵۰  پل دیگر که باقی مانده اند دنبال تأمین اعتبار هستیم که انشاءالله اگر اتفاقی در خصوص تأمین اعتبار بیوفتد بتوانیم تا پایان سال بحث آسیب های سیل را جمع کنیم.

 امانی با اشاره به نوسازی ناوگان، گفت: یک اقدام بزرگی که انجام شد بحث نوسازی ناوگان است که طبق ماده ۱۲ قانون حمایت از تولید  قرار بود ۵ هزار مورد اتفاق بیافتد و طبق بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی، امروز ۳۶۴۳ دستگاه ثبت سفارش شده که ۵۰۰ دستگاه آماده شماره‌گذاری هست که در صورت همکاری دستگاههای مربوطه ما می‌توانیم بسیار سریع بحث نوسازی ناوگان را داشته باشیم.

کدخبر: 705269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟