منتخبان ۳۹ امین دوره مسابقات قرآن آموزش و پرورش مازندران اعلام شدند

به گزارش رکنا؛ «محمد شعبانی» گفت: منتخبان مرحله استانی ۳۹ امین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان که به‌صورت مجازی و به میزبانی دارالقرآن امام خمینی(ره) ناحیه یک ساری و دارالقرآن صاحب‌الزمان(عج) محمودآباد برگزار شده بود، مشخص شدند.

وی بیان کرد: با توجه به ادامه شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، امسال نیز همانند سال گذشته مسابقات به‌صورت مجازی و در ۱۴ رشته در حوزه‌های مختلف قرآن، عترت و نماز و با شرکت قریب به چهار هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس استان، برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران افزود: شروع این مسابقات در مرحله آموزشگاهی همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز (هفته آخر آذرماه) با حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف برگزار شد.

شعبانی ادامه داد: این مسابقات در مقطع ابتدایی در دو رشته احکام و قرآن اجرا شد که مسابقات قرائت قرآن در این مقطع بر اساس طرح الگوی تلاوت ارسالی به نواحی و مناطق است.

وی افزود: مرحله کشوری این مسابقات در اواخر تیر و اوایل مردادماه به‌صورت مجازی و آنلاین در رشته‌های قرائت و ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، صحیفیه سجادیه، اذان، مداحی، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

این مقام مسئول استانی تصریح کرد: مرحله کشوری در حوزه پژوهشی در استان سمنان و در حوزه آوایی در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 703956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟